ضرورت اقتصادی کردن تولید نژادهای دامی جدید در کشور

ضرورت اقتصادی کردن تولید نژادهای دامی جدید در کشور
وزیر جهاد کشاورزی گفت: احیای نژاد دامی دومنظوره تولید شیر و گوشت یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه است.به گزارش ایرنا،صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقات دام وزارت جهاد کشاورزی در منطقه گاودشت بابل اظهار داشت: اقتصادی کردن تولید نژادهای دامی جدید در کشور بخصوص در شمال ایران با توجه به جایگاه کشاورزی و دام و طیور، از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی بیان داشت: در راستای افزایش طرح توسعه ای نژادهای دامی جدید، بابل یکی از برجسته ترین مراکز برای تامین گوشت و شیر در کشور است که همواره مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.
وی بیان کرد: اگر بتوانیم تولید نژادهای دامی جدید در کشور را اقتصادی کنیم، نه تنها نیاز داخلی کشور تامین می شود، بلکه صادرات به دیگر کشورها هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در مازندران وجود دارد که یکی از آنها مجتمع مرغ آرین بابل با برخورداری از نژاد ایرانی و بومی است.
خلیلیان اظهار داشت: احیا و توسعه نژاد دامی جدید از اهمیت زیادی برخوردار است و در شرایط فعلی و با تلاش پژوهشگران، اگر مرغ اجداد از کشورهای دیگر وارد کشور نشود، تمام این نیازها در داخل تامین خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: هفته گذشته با برخی کشورها در زمینه صادرات جوجه یکروزه قراردادهایی منعقد شد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
ایستگاه تحقیقات دام وزارت جهاد کشاورزی در منطقه گاودشت بابل دارای 300 راس گاو شیری است که وزیر جهاد کشاورزی از مسوولان این مرکز خواست ظرفیت این مجتمع را به یکهزار راس برسانند.

 
نظرات شما
  •  

    ابوالفضل فرشبافیان مقصودیه گفت : ۹۱/۱۱/۲۴

    قدردانی از زحمات شما

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com