ضرورت احیای تولید مرغ لاین در جهت دستیابی به خودکفایی

ضرورت احیای تولید مرغ لاین در جهت دستیابی به خودکفایی

تهران - رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های مرغداران گوشتی کشور، گفت: شرایط نامطلوب اقتصادی جهان و تحریم کشورمان، احیای تولید مرغ لاین در جهت دستیابی کشور به خودکفایی را ضروری می سازد.
"محمد یوسفی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون مرغ لاینی که از نظر کیفیت بتواند با نژادهای مطرح دنیا رقابت کند، در کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به این بخش، هدف از تخصیص این اعتبار را اصلاح نواقص تولید مرغ لاین موجود و افزایش رقابت پذیری این محصول دانست.
رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های مرغداران گوشتی کشور، با انتقاد از واردات مرغ گرم از کشور ترکیه، تصریح کرد: با وجودی که این کشور یکی از واردکنندگان مرغ در جهان است، با اختصاص یارانه و جوایز صادراتی به بازرگانان خود، به صادرات این محصول نیز علاقه مند شده
است.
یوسفی ادامه داد: دولت در اواخر سال گذشته، برای تامین نیاز کشور و همچنین تنظیم بازار، میزان قابل توجهی مرغ گرم از این کشور وارد کرد که بدون شک تولیدکننده داخلی از این واردات متضرر خواهد شد.
وی با اشاره به اقداماتی که تولیدکنندگان در زمینه اصلاح نژاد مرغ در کشور انجام می دهند
، گفت: این اقدامات با هدف افزایش ضریب تبدیل و مدت نگهداری مرغ تولیدی انجام می شود و با تغییر در فرمول دان مرغ نیز سعی می شود میزان انرژی و پروتئین موجود در دان، متعادل شود.

 
کلمات کلیدی لاین
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com