ضرر هزار تومانی تولید‌کنندگان در تولید هر کیلو تخم‌مرغ/ وضعیت مرغداران اسفبار است

ضرر هزار تومانی تولید‌کنندگان در تولید هر کیلو تخم‌مرغ/ وضعیت مرغداران اسفبار است
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ‌تخم‌گذار تهران گفت: بعد از اعلام شیوع بیماری آنفلوانزی پرندگان در بین جمعیت بومی طیور مازندران قیمت تخم‌مرغ به شدت کاهش یافت بطوری که مرغداران به ازای تولید هر کیلو تخم‌مرغ هزار تومان متضرر می‌شوند.
ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: قیمت تخم‌مرغ در پی اعلام تلفات مرغ بومی در روستاهایی از استان مازندران به شدت کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ در روزهای اخیر کاهش یافته است، گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ از زمان اعلام آنفلوانزای پرندگان در ایران حدود 1300 تومان کاهش یافته و بطور متوسط به حدود 2400 تومان در هر کیلوگرم رسیده است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغدار حدود 3 هزار و 800 تومان است و در حال حاضر به ازای هر کیلو تولید تخم مرغ، مرغدار هزار تومان متضرر می‌شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر بخشی از تخم مرغ تولید داخل به صورت قاچاق به کشور عراق وارد می‌شود، زیرا آنها مجبورند که تخم‌مرغ مورد نیازشان را از ایران تأمین کنند و می‌دانند که  آنفلوانزا، جمعیت مرغ صنعتی کشورمان را درگیر نکرده است.
وی اوضاع مالی مرغداران را بسیار اسفبار عنوان کرد و گفت: بلافاصله پس از اعلام آنفلوانزای پرندگان در ایران توسط سازمان دامپزشکی به سازمان‌های بهداشتی دنیا از جمله OIE قیمت تخم مرغ کاهش یافت و تولیدکنندگان این محصول واقعا متحمل ضرر و زیان‌های جبران‌ ناپذیری شده‌اند.
نبی‌پور شیری با بیان اینکه در اغلب مناطق دنیا بیماری‌هایی از قبیل آنفلوانزا در میان جمعیت بومی طیور دیده می‌شود، گفت: نباید سازمان دامپزشکی مبتلا شدن تعداد محدودی از جمعیت بومی طیور به آنفلوانزا را به سازمان‌های بهداشتی دنیا گزارش می‌کرد، زیرا واقعیت امر در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان این است که این بیماری بسیار محدود و کنترل شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com