ضرر 60 میلیاردی صنعت مرغ تخم گذار در یک ماه

ضرر 60 میلیاردی صنعت مرغ تخم گذار در یک ماه
دبیر کل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: صنعت مرغ تخم گذار ماهانه 60 میلیارد تومان ضرر می دهد.
دکتر فرزاد طلاکش، دبیر کل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با بیان این مطلب اظهار داشت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ حدود دو هزار و 800 تومان است.
وی افزود: در حال حاضر میانگین قیمت فروش هر کیلو تخم مرغ بوسیله تولید کننده 1800 تا 1850 تومان بوده اما در درب مغازه ها، مصرف کننده این محصول را در شانه ای معمولی و بدون شناسنامه دانه ای 230 تومان خریداری می کند.
طلاکش ادامه داد: در محله های مختلف شهر تهران، هر کیلو تخم مرغ به قیمت 6000 تا 6500 تومان به دست مصرف کننده می رسد.
وی با اشاره به اینکه در کارگزاری فروش تخم مرغ شناسنامه دار نیز فعالیت می کند، گفت: در میادین میوه و تره بار، شانه های 30 تایی تخم مرغ شناسنامه دار بسته بندی شده را به قیمت 5000 تومان عرضه می کنیم.
دبیر کل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ادامه داد: اما در سطح شهر کنترل از دست ما خارج شده و در این روند بنکداران و واسطه ها سود خود را می برند.
وی تولید روزانه تخم مرغ در کشور را دو هزار و 400 تن در روز اعلام کرد و افزود: اگر تولید تخم مرغ در کشور روزانه دو هزار تن فرض شود، به دلیل فروش پایین تر از قیمت های تمام شده، این صنعت روزانه دو میلیارد تومان متضررمی شود.
طلاکش تاکید کرد: این ضرر را یا باید دولت در جایی جبران کند و یا اینکه وقتی قیمت تخم مرغ افزایش می یابد تا اندکی زیان های تولیدکننده جبران شود، سکوت اختیار کند البته به شرطی که در حق مردم اجحاف نشود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com