ضرر 1000 تومانی تولیدکنندگان روی هرکیلوگرم گوشت مرغ

ضرر 1000 تومانی تولیدکنندگان روی هرکیلوگرم گوشت مرغ
رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران گفت: قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ آماده طبخ در هفته جاری نسبت به دو هفته قبل بین 10 تا 15 درصد کاهش یافت.
محمد یوسفی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری به طور میانگین بین 3 هزار و 500 تا 3 هزار و 600 تومان به فروش رسید. همچنین هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ در سطح بازار حدود 5 هزار و 500 تا 5 هزار و 700 تومان عرضه می شود.
به گفته وی، هم اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور روی هر کیلوگرم مرغ زنده یکهزار تومان ضرر و زیان می دهند.
وی از جمله دلایل افت قیمت مرغ در کشور را عرضه مازاد مرغ زنده و اعلام خبر ارایه بسته سوم کالایی دولت به خانوارهای کم درآمد تحت پوشش سازمان جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست.
رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران به افزایش نرخ جوجه یک روزه اشاره کرد و گفت: امروز قیمت هر قطعه جوجه یک روزه گوشتی به یک هزار و 300 تومان رسید که این موضوع در افزایش قیمت تمام شده مرغ زنده تاثیرگذار است اما کماکان تولیدکنندگان مرغ خود را با ضرر می فروشند.
وی اضافه کرد: در حالی که نرخ جوجه یک روزه طی دو هفته گذشته به طور میانگین 600 تومان به فروش می رسید.
یوسفی درباره تامین گوشت مرغ ایام نوروز، افزود: مرغ مورد نیاز کشور تامین است و مشکلی در این خصوص نداریم، اگرچه معتقدیم مازاد تولید موجب کاهش نرخ این محصول و در نهایت ضرر تولیدکنندگان شده است.
وی افزود: به دلیل حجم بالای ذخیره سازی گوشت مرغ مورد نیاز ایام نوروز توسط شرکت پشتیبانی امور دام، انتظار نمی رود در ایام نوروز نیز قیمت مرغ افزایش یابد.
وی گفت: متاسفانه ادامه روند ضرر تولیدکنندگان و افزایش هزینه های تمام شده تولید می تواند منجر به بی رغبتی تولیدکنندگان برای تولید شود و در نهایت تولید مرغ زنده گوشتی کاهش یابد.
وی از دولت خواست با اجرای سیاست های حمایتی مناسب از تولید مرغ گوشتی، از افزایش ضرر و زیان تولیدکنندگان این بخش جلوگیری کند.

 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    آقای‏ ‏رئیس‏ ‏انجمن‏ ‏مرغ‏ ‏گوشتی‏ ‏کشور‏ ‏هشت‏ ‏ماه‏ ‏این‏ ‏حرفهای‏ ‏تکراری‏ ‏را‏ ‏میزنی‏ ‏چه‏ ‏ایتی‏ ‏برای‏ ‏مرغدار‏ ‏گوشتی‏ ‏شده‏ ‏هرموقع‏ ‏شما‏ ‏این‏ ‏حرفها‏ ‏را‏ ‏تکرار‏ ‏میکنید‏ ‏مرغ‏ارزانتر‏ ‏از‏ ‏روز‏ ‏قبل‏ ‏میشود‏ ‏

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    امروز ١٠٠٠ تومن ضرر است اما بزودى به ٢٠٠٠ تومن ضرر هم خواهد رسيد چون سردخانه ها پر از مرغ و ديگر پشتيبانى هم جايى براى دپو ندارد و اما ايراد كار از خودمان است نه دولت نه دلال نه هيچ كسى تا زمانى كه براى جوجه ريزى از هم سبقت گرفته وفقط به خود فكر كرده چون خيلى ها نريختن پس من سود خوبى دارم روزگارتان مطمئنا بدتر از اين هم خواهد شد وان دسته كه كنار كشيده نظارگر اين سودجويان هستند تا امروز جلوگيرى از صدها ميليون ضرر كرده و برنده اين بازى هستند تماشگر اين عده كه راهشان را از بقيه جدا كردن وسلام

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    اى نادانان كه كى تحمل اين همه ضرر و بدبختى را داريد البته براى شما فرقى نداره و چيزى را از دست نميدهيد پول جوجه و نهاده ها رانميدهيد و بازنده اين بازى انها هستند وبارى شما درامدى هم به وجود مى ايد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ورشکسته گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    نه بابا زود به این فکر افتادید دیگه مرغداران جونی ندارن که جوجه ریزی کنن یک سال ضرر کمه تازه آقای یوسفی داره حرف میزنه تابحال کجا بودی استعفاء بده آقا،صنعت مرغداریو نابود کردی چه اصراری داری که رییس بمونی، رییس موندی چون همیشه بجای طرفداری از تولید کننده طرف دلالیو گرفتی،عرضه و جسارت خوب چیزیه که شما ندارید استعفاء بده

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    والا همچنین رییسی نوبره، شما وظیفت این بود که از تولید کننده دفاع کنی نه از دلالی نمیتونی صندلیو بده به یه مسئول دلسوز،

    پاسخ...
  •  

    جواد گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    رییس باشه نباشه چه فرقی میکنه، برشدارید چون لیاقت نداره

    پاسخ...
  •  

    مرغدار تنها گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    با سلام طبق امار نه میزان جوجه ریزی بالا رفته نه با این وضع بازار کسی میل به جوجه ریزی داره امروز مرغ رو دادیم 3700 تومن مطمئن هستم این صنعت واسه اقایون خیلی سود داره که دست از سر بیچارش بر نمیدارن حالام بی دلیل فقط به بهانه جوجه شب عید دارن جوجه رو 1000 تومن میفروشن به مرغدار بیچاره اخه همکار من حسابش رو کردی که داری جوجه ریزی میکنی به خدا دیگه جونم به لبم رسیده از این همه بی عدالتی تنها حامی واسه ما ITP مونده امیدوارم کسی شرمنده کسی نشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com