ضرب‌العجل پرداخت مطالبات دامداران تا پایان هفته جاری

ضرب‌العجل پرداخت مطالبات دامداران تا پایان هفته جاری
بنا به صورت‌جلسه تنظیم‌شده ضرب‌العجل پرداخت مطالبات دامداران تا پایان هفته اعلام شد.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور درباره حواشی تجمع دامداران در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پرداخت افزایش هزینه 190 تومانی شیر خام دامداران که از خردادماه سال جاری با وجود مذاکرات دامداران با سازمان‌های مختلفی حتی مجلس شورای اسلامی پرداخت نشده بود، منجر به تجمع آنها در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت به خاطر تعلل این وزارتخانه در پرداخت شد.
سیدموسی رهنمایی افزود: بنابراین دامداران برای احقاق حقوق خود با توجه به اینکه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هرگونه راهپیمایی بدون اینکه مخل نظم اجتماعی باشد، ممنوعیتی ندارد، در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند تا منجر به ابلاغ یک بخشنامه اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: بنا به صورت‌جلسه تنظیم‌شده، ضرب‌العجل پرداخت مطالبات دامداران تا پایان هفته اعلام شده است که امید می‌رود پایبندی به این تعهد وجود داشته باشد.
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور درباره نحوه اطلاع‌رسانی برای تجمع‌هایی مشابه ادامه داد: این تجمع یک حرکت خودجوش بود که از طریق ارتباط یک‌به‌یک دامداران با یکدیگر صورت گرفته‌است.
رهنمایی تصریح کرد: دامداران همیشه مشکلاتی از این دست با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند که امید می‌رود با اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی و انتقال امور اجرایی به وزارتخانه تخصصی، دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم.
وی یادآور شد: بر اساس توافقات صورت‌گرفته، نرخ علوفه نیز کماکان تغییر نمی‌کند و بر اساس نرخ مصوب به فروش می‌رسد.
گفتنی است، دامداران یک‌بار دیگر در تاریخ 25 فروردین‌ماه 1388 خورشیدی در اعتراض به واردات بی‌رویه شیر خشک در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده بودند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com