صنعتی شدن 100درصدی کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی

صنعتی شدن 100درصدی کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی

دکتر سعید حسینی - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: هم ‌اکنون هشت کشتارگاه فعال در شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین و شازند در حال فعالیت هستند.
وی افزود: مواد غذایی و پروتئینی با منشاء دامی به خاطر اهمیت ویژه‌ای که در سلامت انسان‌ها دارند، از نظر شاخصه‌های بهداشتی از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردارند.
حسینی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسوولیت نظارت بر اصول بهداشتی مواد غذایی بر عهده بازرسان سازمان دامپزشکی است از این رو، نظارت دامپزشکی از آغازین لحظه مراحل تولید تا ورود دام به کشتارگاه‌ها و رعایت اصول بهداشتی در وسایل حمل و نقل و مراکز عرضه آغاز می‌شود.
وی در رابطه با بهداشت فراورده‌های خام دامی در استان گفت: استان مرکزی از نظر نظارت بر بهداشت انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی از جایگاه خوبی برخوردار است.
حسینی با بیان اینکه اماکن عرضه محصولات خام دامی دارای کارت سلامت هستند، افزود: به منظور رعایت نکات بهداشتی بسته‌بندی تخم‌مرغ‌های تاریخ مصرف دار دراستان مرکزی آغاز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن آغاز فصل گرما، طرح نظارت ویژه تابستانی به علت فسادپذیری در فصول تابستان از اول تیرماه سال جاری تا پایان شهریورماه آغاز می‌شود.
حسینی تصریح کرد: مسوولان و ناظرین سازمان دامپزشکی استان به منظور رعایت قوانین بهداشتی از کلیه مراحل غذاپزی در رستوران‌ها و کبابی‌ها بازدیدهای کارشناسانه‌ای دارند تا کوچکترین خطری جان مردم را تهدید نکند.
مدیرکل دامپزشکی استان در پایان افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های دقیق و به موقع سازمان دامپزشکی، در هیچ جای استان گوشت بدون مهر دامپزشکی خریداری نمی‌شود.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com