صنعت پرورش شتر مرغ، جایگاه ویژه ای در ایران و جهان پیدا کرده است

صنعت پرورش شتر مرغ، جایگاه ویژه ای در ایران و جهان پیدا کرده است

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: صنعت پرورش شترمرغ به عنوان یک صنعت پایدار، اشتغال زا و قابل رقابت با دیگر کشورها جایگاه ویژه ای در ایران و جهان پیدا کرده است.غلامرضا نوری به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت پرورش شترمرغ در ایران از سال 73 شروع و پایه گذاری شده و تاکنون گسترش و پیشرفت موفقیت آمیزی در اکثر نقاط کشور داشته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل با وارد کردن 100 قطعه جوجه شترمرغ از ایتالیا در سال 81 به صورت مشترک بامرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان تهران و موسسه تحقیقات دامپروری کرج به منظور تحقیق و ترویج آغاز به کار کرد و هم اکنون در این مرکز که جزء محدود مراکز تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی است تولید تخم و جوجه صورت می گیرد.
نوری تاکید کرد: از آنجا که این صنعت در کشور در حال فراگیر شدن است ضرورت راه اندازی صنایع جانبی آن از قبیل کشتارگاه، صنایع بسته بندی، کارگاهی،دباغی پوست و صادرات آنها یک امر الزامی است که خود باعث شکوفایی اقتصاد و اشتغال زایی عده زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود.
به گفته وی، طبق امارهای ارائه شده بیش از 150 مزرعه فعال پرورش شترمرغ در کشور وجود دارد که ظرفیت آنها به طور متوسط 80 جوجه شترمرغ است و اغلب با هشت تا 120 جوجه آغاز به کار کرده اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای بالا بردن توان و افزایش تولیدات این پرنده و سازگاری اش با شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف کشور نیاز به تحقیقات علمی گسترده ای است تا بتوانیم در بازارهای جهانی با محصولات تولیدی سایر کشورهای جهان که از زمانهای دور به طور تخصصی در پرورش شترمرغ فعالیت داشته اند قدرت برابری و رقابت داشته باشیم

 
کلمات کلیدی شترمرغ شتر مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com