صنعت مرغداری، بزرگترین صنعت کشور پاکستان !

صنعت مرغداری، بزرگترین صنعت کشور پاکستان !
دکتر اقرار احمد خان ، معاون دانشگاه کشاورزی فیصل آباد پاکستان در مراسم افتتاحیۀ سمینار بین المللی "بیماری های طیور" که با همکاری دپارتمان پاتولوژی دانشگاه کشاورزی فیصل آباد و انجمن جهانی دامپزشکی طیور برگزار شد، اظهار داشت : در سال جاری، به دنبال کاهش 30 درصدی محصولات پنبه، که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی به وجود آمد ،صنعت مرغداری بزرگترین صنعت این کشور نمایان شده است.
وی در ادامه افزود : صنعت مرغداری به ارزش 700 میلیارد روپیه برای 1,600 میلیون نفر فرصت شغلی فراهم کرده است. گوشت مرغ که ارزان ترین منبع پروتئین حیوانی است 40 درصد از مصرف گوشت کشور را به خود اختصاص داده است.
دکتر احمد خان با تأکید بر اهمیت نقش مرغداری در صنایع غذایی و کشاورزی از 600 میلیون روپیه حمایت مالی دولت برای گسترش محوطۀ دانشگاه کشاورزی در راستای توسعۀ بخش مرغداری خبر داد.
همچنین دکتر طلعت پاشا معاون سابق دانشگاه دامپزشکی و علوم دامی در این گردهمایی از اهمیت پتانسیل صادرات محصولات دامی پاکستان گفت. وی در این باره به اهمیت کنترل بیماری های دامی به منظور دستیابی به استانداردهای بین الملل در صنعت مرغداری اشاره کرد. 
وی با اشاره به 10% نرخ رشد در بخش مرغداری اذعان داشت : به منظور رسیدن به امنیت و سلامت غذایی کشور، می بایست با تهدیدات متفاوتی که در بخش کشاورزی مواجه می شویم، به طور جدی برخورد کنیم.
رئیس انجمن دامپزشکی طیور پاکستان، آقای حنیف ظاهر نیز ضمن سخنرانی به جایگاه مرغداری پاکستان به عنوان هفتمین تولید کنندۀ بزرگ جهان اشاره کرد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com