صنعت مرغ تخمگذار فارس نیازمند حمایت فوری مسوولان است

صنعت مرغ تخمگذار فارس نیازمند حمایت فوری مسوولان است
نایب رییس هیات مدیره شرکت مرغ تخمگذار استان فارس گفت: با توجه به کمبود نقدینگی، افزایش قیمت نهاده ها و سقوط بی رویه قیمت تخم مرغ، مرغداران مرغ تخمگذار استان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند و نیازمند حمایت فوری مسوولان هستند.
عبدالمجید فهندژ سعدی افزود: طبق آمار و ارقام، در پایان سال 1391 حدود یک میلیون و 850 هزار قطعه مرغ تخمگذار در سطح استان وجود داشت که متاسفانه بعد از تعطیلات نوروزی تاکنون حدود 500 هزار قطعه آن از چرخه تولید حذف شده اند یا در آستانه روانه شدن به کشتارگاه ها هستند.
عضو هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن گفت: این وضعیت باعث کاهش حداقل 35 تا 40 درصدی تولید استان و سرازیر شدن تخم مرغ های با کیفیت پایین دیگر استان ها به فارس است.
وی تصریح کرد: زمانی که قیمت تخم مرغ رو به افزایش معقول است، مورد اعتراض واقع می شود اما امروز مرغداران تخمگذار استان با مشکلاتی نظیر بهای گران سویا و ذرت رو به رو هستند و علاوه بر این، این مواد غذایی مرغ ها کمیاب هستند.
نایب رییس هیات مدیره شرکت مرغ تخمگذار استان فارس گفت: بنا بر اطلاعات دریافتی، انبارهای سراسر کشور انباشته از سویا و ذرت است اما مرغداران در این شرایط باید با سیلی صورت خود را سرخ کنند و مجبور شوند به خاطر نداشتن نهاده ها و نقدینگی، مرغ های تخمگذار خود را به بازار عرضه کنند.
فهندژ سعدی با اشاره به تفاهم نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن اظهار کرد: در این تفاهمنامه مقرر شده است در صورتی که قیمت تخم مرغ از 27 هزار ریال پایین تر بیاید، مسوولان دو وزارتخانه و ادارات کل استانی زیرمجموعه چاره ای بیندیشند تا مرغداران کشور با ضرر و زیان مواجه نشوند.
عضو هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن افزود: حداکثر قیمتی که تخم مرغ تولیدی در واحدهای تولید تحویل فروشنده ها و واسطه ها می شود 22 هزار تا 23 هزار و 500 ریال است که حدود هفت هزار ریال با بهای فروش در بازار فاصله قیمت دارد.
وی ادامه داد: واسطه ها از این سود نفع می برند و فعالان عرصه تولید تخم مرغ از آن بی نصیب هستند.
نایب رییس هیات مدیره شرکت مرغ تخمگذار استان فارس در ادامه از استاندار فارس و مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان خواست که با اقدامی فوری در راستای حمایت از مرغداران مرغ تخمگذار، مانع از ایجاد خلل در چرخه تولید تخم مرغ و تبعات آن بر بازار مصرف شوند.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com