صنعت مرغ تخم گذار ایران 60 ساله شد / عکس

صنعت مرغ تخم گذار ایران 60 ساله شد / عکس

در این همایش که با حضور معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مسئولان، فعالان و کارشناسان این بخش در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، رویکردها و سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی در زمینه صنعت تخم مرغ و بازارهای داخلی و صادراتی این فراورده مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گرفت.
همچنین عصر امروز در ادامه این همایش و در میزگردی، مسایل و مشکلات تولید کنندگان مرغ تخم گذار و تخم مرغ از تولید تا عرضه فراورده دامی به بازار در بخشهای مختلف تامین مالی و بانکی، مسایل فنی و تکنیکی و همچنین مشکلات بهداشتی و موانع موجود در فراوری این فراورده غنی پروتئینی به بحث و بررسی کارشناسان گذاشته می شود.
تولید کنندگان حاضر در این همایش ، مهمترین مشکل این صنعت را نرخ گذاری دولتی و نیز نبود زنجیره واحد تولید تا توزیع و همچنین وجود مشکلات بانکی و دلالی دانستند.
پرورش مرغ تخم گذار به صورت صنعتی از سال 1334 در ایران آغاز شد و در شصت سالگی این صنعت غذایی، ایران جزو 10 تولید کننده بزرگ تخم مرغ در جهان است.
مصرف سرانه این فراورده در ایران هم اکنون 11.5 کیلوگرم است درحالیکه سرانه جهانی آن حدود 9 کیلوگرم در جهان براورد می شود و در برخی کشورهای صنعتی ، مصرف سرانه به حدود 22 کیلوگرم در سال می رسد.
سال گذشته بیش از 70 هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه از جمله عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

 مشاهده گالری تصاویر مربوط به این همایش

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com