گزارش تصویری و فیلم از هشتمین همایش انجمن مرغ مادر گوشتی ایران

 گزارش تصویری و فیلم از هشتمین همایش انجمن مرغ مادر گوشتی ایران
صنعت پر قدرت مرغداری و استفاده گسترده از آنتی بیوتیک ها در هند، این هفته مورد نقد قرار گرفت.
مطالعات نشان می دهند که میزان استفاده از آنتی بیوتیک کلیستین، زیاد بوده است و سازمان بهداشت جهانی، از این وضعیت به عنوان وضعیتی بسیار مهم برای سلامتی انسان یاد کرده است. سازمان بهداشت جهانی گفته است که استفاده از آنتی بیوتیک ها باید در حیوانات، محدود و استفاده از آن ها به عنوان محرک رشد، باید ممنوع شود.
این گزارش همچنین نشان داده است که هزاران تن کلیستین مربوط به دامپزشکی، به کشورهای مختلف از جمله ویتنام، کره جنوبی، روسیه و هند در سال 2016 ارسال شده است. 5 شرکت دارویی دامپزشکی، به وضوح محصولاتی را تبلیغ می کنند که حاوی کلیستین به عنوان یک محرک رشد است.

کلیستین به عنوان محرک رشد
این گزارش، یاد آور شده است که شرکت Venky’s هند که تولید کننده عمده طیور است، به طور مستقیم و غیرمستقیم برای فست فودهای هند مانند رستوران های کی اف سی، مک دونالد، Pizza Hutt و Dominos گوشت فراهم می کند.
این گزارش مدعی شده است که شرکت Venky’s ، کلیستین را به کشاورزان هندی به عنوان محرک رشد می فروشد و در دستورالعمل این محصول، عبارت "بهبود وزن" درج شده و نوشته شده است که باید 50 گرم از آن به یک تن خوراک جوجه ها افزوده شود.
در اروپا، کلیستین فقط برای کشاورزانی در دسترس است که دامپزشک آن را برای دام بیمارشان تجویز می کند. شرکت Venky’s ، با فروش کولیستین، از قوانین هند سرپیچی نمی کند. این شرکت می گوید: "محصولات آنتی بیوتیکی ما برای کارهای درمانی استفاده می شود؛ اگرچه دوز متوسطی از این محصولات، می تواند برای پیشگیری نیز استفاده شود. "

موجود بودن کلیستین، بسیار نگران کننده است
تیموتی ولش ( (Timothy Walsh، یکی از کارشناسان بین المللی در زمینه مقاومت آنتی بیوتیکی، اظهار داشته که یافته های این گزارش و موجود بودن کلیستین، "بسیار نگران کننده است".
پروفسور ولش، استاد دانشگاه کاردیف انگلستان، در سال 2015 در خوک های چینی یک ژن مقاوم در برابر کلیستین یافت. این ژن که mcr-1 نام داشت، می توانست درون خود باکتری ها و بین انواع مختلف آن ها پخش شود. یعنی میکروب ها، خودشان نمی توانستند مقاوم شوند بلکه با گرفتن ژن mcr-1 ، مقاوم می شدند.
وی اظهار داشت: «کلیستین، آخرین راه حل دفاعی است. این دارو فقط زمانی تجویز می شود که بیمار به عفونت مقاوم به کرباپنم مبتلا شده باشد. دادن آن ها به جوجه ها به عنوان غذا، کاری دیوانه وار است».
 
کلمات کلیدی هند صنعت مرغداری هند
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com