صندوق بیمه کشاورزی زیان ده است

صندوق بیمه کشاورزی زیان ده است
مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت‌: سال گذشته بیمه گذاران 1662 میلیاردتومان حق بیمه پرداخت کردند و صندوق بیمه حدود 7 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد و اعداد نشان می دهد صندوق یک سازمان زیان ده است.
محمدابراهیم حسن نژاد در پنجمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور با اشاره به اینکه در ایران 32.5 درصد سطوح بیمه پذیر در بخش کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار دارد،  افزود : بر اساس ارزیابی ها و گزارش های موجود بعد از هندوستان  بالاترین رقم را برای خسارت پرداخت می کنیم یعنی  به ازای هر یک ریال که بیمه گذار پرداخت می کند 3/3 ریال خسارت از بیمه گیر دریافت می کند.
 وی گفت : اعداد نشان می دهد میزان تلفات و خسارات در بخش کشاروزی قابل توجه است و باید در بخش مدیریت فنی تلاش بیشتری برای کاهش خطرپذیری در واحدهای تولیدی انجام شود.
مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی همچنین از کسری سهمیه یارانه به این صندوق انتقاد کرد و افزود : در برنامه های چهارم و پنجم توسعه اختصاص 4319 میلیارد تومان اعتبار از محل یارانه ها تصویب شد که فقط 2055 میلیارد تومان پرداخت شد.
 حسن نژاد گفت: به همین علت صندوق ناچار است برای پرداخت خسارت به بیمه گذاران از شبکه بانکی قرض بگیرد که این احترام مشکلاتی را ایجاد کرده است.
 وی تعداد محصولات زیرپوشش بیمه را 153 محصول اعلام کرد و افزود : تمام این محصولات به اضافه صنعت طیور در بخش های مختلف مرغ گوشتی ، تخمگذار و مرغ مادر تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارد.
 مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاروزی گفت : در صنعت طیور  82 کانون خطرپذیر که در معرض و تمدید بیماری ها قرار دارد نیز به صورت فراگیر تحت پوشش این صندوق قرار دارد.
 حسن نژاد افزود : اگر حضور صندوق بیمه کشاورزی نبود و اگر خسارت صنعت مرغداری پرداخت نمی شد ، بیماری ها و آلودگی ها قطعا صنعت را با چالش های جدی روبرو می کرد و این صنعت در بسیاری از مناطق کشور تعطیل می شد.
 وی گفت : از سال 83 تا 94 در حدود 967 میلیون قطعه مرغ تحت پوشش بیمه قرار دارد.
مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه به ازای هر یک ریال که از بیمه گذار در بخش طیور دریافت کردیم بیش از 5 ریال خسارت پرداخت کردیم ، افزود :‌ این اعداد نشان می دهد که مدیریت کنترل  بیماری ها به درستی انجام نمی شود و باید بررسی شود که آیا واکسن ها تاثیر مطلوبی ندارد و یا اینکه  تزریق واکسن به طور کامل و سراسری انجام نمی شود؟
 حسن نژاد از مسئولان دامپزشکی  کشور خواست برای کاهش خسارت و کنترل بیماری ها به ویژه در صنعت طیور با فعالان این صنعت و تشکل های مربوطه همکاری کنند.
 وی گفت : صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای افزایش سطح پوشش بیمه صنعت طیور تا یک میلیارد قطعه مرغ نیز آمادگی دارد. 
 
نظرات شما
  •  

    اسلامی از میبد گفت : ۹۴/۱۱/۱۲

    با سلام.جناب آقای حسن نژاد شما فرمودید که مرغدارها 1 ریال بابت حق بیمه میدن بفرماید پس مبلغ120 تومانی که به ازای هر قطعه جوجه یک روزه از ما طلب میشه چیه.1ریال کجا و 120 تومان کجا.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com