صنایع لبنی قیمت خرید شیر خام را بالا بردند

صنایع لبنی قیمت خرید شیر خام را بالا بردند
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه از ابتدای خرید تضمینی شیر تاکنون حدود ۱۲ هزار تن شیر از دامداران خریداری شده است، گفت: این طرح در اصفهان موجب شده صنایع شیر را حدود ۱۰۰ تومان بیشتر از قیمت قبل خریداری کنند.
سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در مورد میزان شیر تضمینی خریداری شده از دامداران، گفت: از ابتدای آغاز طرح در استان‌های مختلف تاکنون حدود 12 هزار تن شیر از تولید‌کنندگان  شیرخام خریداری شده است.
وی افزود: از کل مقدار خریداری شده شیرخام حدود هزار تن شیر خشک و هزار و 200 تن خامه استحصال شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در مورد پرداخت وجه خرید شیر خام به دامداران گفت: دامدارانی که به ازای فروش شیرخام به سازمان تعاون روستایی علوفه درخواست کرده‌اند، به آنها در اسرع وقت علوفه داده شده، اما برخی دامداران برای دریافت وجه فروش شیر هنوز شماره حساب بانک کشاورزی خود را تحویل نداده‌اند و به همین دلیل پولی به حساب آنها واریز نشده است.
وی افزود: سامانه پرداخت آماده است و مشکلی از بابت پرداخت پول به کشاورزان وجود ندارد و ما در انتظار اعلام شماره حساب از سوی دامداران هستیم.
سلطانی در مورد تأثیر طرح خرید تضمینی شیر بر روی قیمت خرید توسط صنایع لبنی از تولید‌کنندگان گفت: اجرای این طرح در استان اصفهان موجب افزایش قیمت شده و قیمت خرید شیر توسط صنایع بین 50 تا 100 تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه 10 مرکز خرید شیر تضمینی در سراسر کشور کار خرید شیر خام از تولید‌کنندگان را انجام می‌دهد، گفت: تاکنون این طرح در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، قزوین، چهار محال و بختیاری و تهران اجرایی شده و به مرور در سایر استان‌ها هم اجرایی می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در مورد پرداخت یارانه 300 میلیارد تومانی سه ماهه ابتدای سال 93 به دامداران گفت: دولت مبلغ یارانه را به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز کرده و هم‌اکنون این پول نزد وزارتخانه است.
وی افزود: کار پرداخت یارانه سه ماهه ابتدای سال جاری، در بوروکراسی اداری مانده است و مشکل خاصی از بابت پرداخت آن وجود ندارد، ولی تهیه تهیه مدارک مورد نیاز کاری زمان‌بر است.
براساس این گزارش وزارت جهاد کشاورزی به علت عدم تمکین صنایع لبنی از مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر خام از دامداران با قیمت مصوب 1440 تومان، طرح خرید تضمینی شیر خام را آغاز کرد.
این گزارش می‌افزاید: طرح خرید تضمینی شیر خام توسط سازمان تعاون روستایی اجرا شد و براساس آن در استان‌هایی که میزان تولید شیر بالاست شیر استاندارد با قیمت 1440 تومان بدون محدودیت از تولید‌کنندگان خریداری می‌شود.
خرید تضمینی شیر خام تا زمانی که صنایع لبنی قیمت خرید شیر خام را به قیمت مصوب دولت برسانند، ادامه خواهد داشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com