صـفر ‌شـدن تـعـرفـه صــادرات تـخـم‌مــرغ

صـفر ‌شـدن تـعـرفـه صــادرات تـخـم‌مــرغ
هدایت اصغری گفت: با موافقت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه‌ی صادرات تخم‌مرغ در شورای توسعه‌ی صادرات صفر درصد مصوب شده است که باید از سوی معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ شود.
وی افزود: با توجه به این‌که بازار‌های هدف در نظر گرفته شده و محصول آماده‌ی صادرات است، با ابلاغ این مصوبه از سوی معاونت اول ریاست جمهوری صادرات از سر گرفته می‌شود.
اصغری درباره‌ی افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف، اظهار کرد: قیمت نهاده‌های تولید افزایش داشته و هر کیلو دان مرغ حداقل 100 تومان گران شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن گفت: در حال حاضر قیمت تمام‌شده هر کیلو مرغ دو هزار و 350 تومان است که درب مرغداری دو هزار و 50 تومان فروخته می‌شود که امید است با شکل‌گیری صادرات زیان تولید جبران شود.
وی تاکید کرد: با توجه به این‌که هر کیلو تخم‌مرغ درب‌ مرغداری دو هزار و 50 تومان تولید می‌شود، هر شانه تخم‌مرغ معمولی در بازار مصرف باید کمتر از پنج هزار تومان فروخته شود و هر شانه تخم‌مرغ پیرینت شده که مارک‌دار، تاریخ انقضا و تاریخ تولید دارد نیز حدود شش هزار تومان عرضه ‌شود.
همچنین به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قیمت هر شانه تخم‌مرغ معمولی در سطح شهر تهران پنج هزار و 300 تومان باید باشد که این قیمت تا حداکثر پنج هزار و 500 تومان نوسان دارد که بازرسان در صورت مشاهده قیمت بیشتر از سود در نظر گرفته شده با متخلفان برخورد می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com