صرفه جویی 500هزار تنی خوراک دام با اجرای طرح کاهش سن کشتارمرغ

صرفه جویی 500هزار تنی خوراک دام با اجرای طرح کاهش سن کشتارمرغ
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی از اجرای طرح کاهش سن کشتار مرغ از آذرماه سال جاری خبر داد و گفت : با اجرای این طرح 500 هزار تن در مصرف خوراک دام صرفه جویی می شود.
حسن رکنی در گردهمایی معاونان تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان های کشور در بابلسر با اشاره هزینه های70 درصدی خوراک در تولید مرغ افزود : با اجرای طرح کاهش سن کشتار مرغ ، صرفه جویی مناسبی در مصرف خوراک طیور به دست می آید.
وی به تولید سالانه 2 میلیون و 100هزار تن گوشت مرغ و یک میلیون تن تخم‌ مرغ در کشور اشار کرد و گفت: سالانه 8 میلیون تن خوراک طیور در کشور نیاز است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دستورالعمل کاهش وزن کشتار مرغ ارسال شده که براساس آن از ابتدای آذرماه امسال عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه صاحبان مرغداری ها، تعاونی و اتحادیه ها نسبت به اجرای این طرح اتفاق نظر دارند، توضیح داد: همزمان با اجرای طرح، کشتار مرغ با وزن یک کیلو 800 گرم تا 2کیلو و 200گرم انجام شود و تا پایان سال جاری نیز کشتار مرغ به وزن یک کیلو و 200 گرم کاهش یابد.
وی تصریح کرد: تولید مرغ 36روزه با وزن بسته بندی شده یک کیلو و200گرم مورد نظر بازار صادراتی است و به طور یقین با کم شدن وزن مرغ و تعداد روزهای پرورش ، مصرف نهاده ها از جمله دان و دارو کم شده و درنتیجه هزینه تولید نیز کاهش می یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با توجه به زیر ساخت های موجود در حوزه تولید و نیاز کشورهای همسایه به گوشت مرغ ، در صورت بهره برداری کامل از تمام زیر ساخت ها و تولید مرغ با وزن و سن کم تعیین شده ، می توانیم نقش فعال تری در بازارهای جهانی داشته باشیم.
رکنی با اشاره به اینکه سال گذشته 70 هزار تن مرغ به بازارهای هدف صادر شد، اظهار کرد: در شش ماهه امسال 40 هزار تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده که با استمرار این روند صادرات تا پایان سال جاری به 80 هزارتن خواهد رسید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به وجود مشکلات بیمه ای در صنعت دامداری و مرغداری اشاره کرد و گفت : باید رویکرد بیمه ای به سمت بخش خصوصی سوق پیدا کند و با تشکیل کارگروه مناسب در این راستا چاره اندیشی شود.
وی به اهمیت پرداخت به موقع غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: اصلاح قوانین بیمه معمولی و تکمیلی دام وطیور بررسی شده است که صندوق بیمه کشاورزی باید نسبت به اجرای آن اقدام کند.
گردهمایی 2 روزه معاونان تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان های کشور با هدف بررسی نحوه اجرای طرح کاهش سن ، وزن و کشتار مرغ گوشتی ، راهبردهای کلی صندوق بیمه کشاورزی در خصوص دام، طیور و آبزیان و ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی حوزه دام و طیور جهاد کشاورزی از امروز آغاز شد و تا فرداد ادامه دارد.
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۸/۱۶

    آقای معاون جهاد کشاورزی و ....... از خود شما انتظار نمی رود که همه چیز را بدانید، ولی لطفا از مشاورین دانا و اقتصادی استفاده نمایید. آقای ..... وقتی قیمت جوجه یک روز روال آلان حدود دوهزارتومان است، و هزینه های دارو، سوخت، برق، کارگر، دانه، استهلاک دستگاه ها، سود بانکی سرمایه گذاری را جمع نمایید، باید مرغی که می خواهید حدود دو کیلوگرم کشته بشه، قیمتش چند درمیاید؟ حداقل کمتر از کیلوی 5500 تومان، آلان مرغ حدود 4100 تومان است، آیا می توانید این حداقل قیمت را تضمین نمایید؟ از شما بعید می بینم ......

    پاسخ...
  •  

    مهندس مهدوی گفت : ۹۵/۰۸/۱۷

    با سلام ودرود
    لطفا خیلی مواظب باشید،وقتی قرار مرغها تو سن 35-45 روزگی کشتار بشن،یعنی مرغدار توسال 6 دوره جوجه ریزی داره،الان با 3 دوره در سال قیمت جوجه نزدیکه دوهزار تومنه،پس این کار باعث افزایش قیمت جوجه تا 5000 تومان هم میشود،واردات جوجه را تا دوسال آزاد کنید،خیلی مواظب باشید چشم وکور نکنید مابقی پیش کش.

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۵/۰۸/۱۷

    جناب اقای دکتر رکنی باسلام وعرض ادب خلاصه ای از شرایط پرورش را دوستمان محمداقا اجمالا اشاره کردندخواهشمندم به سئولات زیر توجه فرمائید.1به جنابعالی گفته اندکه جوجه یکروزه چه درصدی از قیمت تمام شده را باید داشته باشد تا با شرایط مملکت ما مقرون بصرفه باشد.2ایا بشماگفته اند95%هزینه های مرغ گوشتی تا 30روزهگیست وبعد ازان مرغ با استفاده از توان ژنتیکی وتغذیه مناسب روزانه 80تا90گرم افزایش وزن میگیرد.3ایا بشما گفته اند کاشناسان ودانشمندان ژنتیک وتغذیه خون دلها خورده اندتاباین راندمان دست یابند یک جوجه در

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۵/۰۸/۱۷

    ادامه مطلب.
    42روزه گی با ضریب7/1وبوزن 2641گرم برسدومامرغداران نه فلک زده بلکه ادم زده متهم باستفاده ازهورمون و...هستیم گواینکه مرغداراسکناس چاپ میکندوپولش بیحساب برای دارو وهورمن به اب میریزدانهم بااین بلائی که این دوسال بسرش نازل شده است4ایابشما گفته انددردانشگاه ویرجینیاعنقریب نتیجه تحقیقاتی را اعلام خواهندکردکه تنها بااستفاده ازجیره های غذائی غنی شده در36روزگی به ضریب 4/1دست یافته وخدابه فریاد ما برسددران صورت باین همه پرفسوریکه بجز کار خودشان در کلییه امور متخصصند چه جوابی باید بدهیم؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۵/۰۸/۱۷

    ادامه ص قبل:جناب دکترباتخلیه36روزگی وکاهش تولید به حدود1700000تن فاصله300000تن کمبودگوشت مصرفی راچگونه تامین وازطرفی مازادجوجه های یکروزه تولیدی راچه میکنید؟ایاانهاییکه سنگ زنجیره های تولیدرابه سینه میزنندتوصیه نکردهاندکه تولیدزنجیره هامعادل12%کل تولیدوازطرفی معادل مازادتولیدمصرف داخلیست واز تسهیلات بانکی همجنین نهاده هابرخوردارندرا به صادرات اختصاص وبقیه تولیدکنندگان این صنعت را هرروزبا پریدن ازاین شاخه بان شاخه شکنجه روحی نکنیم ضمن اینکه مشاورین حضرتعالی فقط با 50نفری که دوست دارندمحشور میشوند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com