صرفه جویی 25 میلیارد تومانی با تولید واکسن جدید

صرفه جویی 25 میلیارد تومانی با تولید واکسن جدید

خلیلیان گفت: با تولید واکسن سویه جدید تب برفکی، 5 میلیارد تومان در منابع مالی کشور صرفه جویی شده است.
به گزارش خبرنگار موج، دکتر صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح آزمایشگاه تولید واکسن جدید تب برفکی با سویه O با اعلام این مطلب اظهار داشت: موسسه تحقیقات رازی موفق شد در کمتر از یک ماه، واکسن مبارزه با سویه جدید تب بر فکی را تولید کند.
وی با بیان این که تولید این واکسن کمک شایانی برای مبارزه با بیماری تب برفکی است، خاطرنشان ساخت: تولید این واکسن نشان می دهد تحریم ها هیچ تاثیری بر اراده ملت ایران نخواهد داشت.
وی در ارتباط با میزان شیوع تب برفکی در کشور گفت: کانون هایی از این بیماری در برخی از استان ها مشاهده و مبارزه با آن از طریق واکسن های وارداتی انجام شد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به پوشش سریع کانون های درگیر تب برفکی در استان های مختلف، این بیماری در سطح وسیع گسترش نیافته است.
وی عامل شیوع تب برفکی در کشور را ورود غیرمجاز دام از مرزهای شرقی دانست و خاطر نشان ساخت: سازمان دامپزشکی کشور از طریق مقابله با ورود غیرمجاز دام و واکسیناسیون و پیشگیری از شیوع تب برفکی بسیار موفق عمل کرد.
خلیلیان واکسن های مورد نیاز برای مقابله با تب برفکی را دارای تسهیلات یارانه ای اعلام کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کند، حتی الامکان فشار وارده بر دامداران را کاهش دهد.
وی ضمن استقبال از مشارکت از فعالان عرصه مبارزه با بیماری های دامی اظهار داشت: متاسفانه واردات دام زنده به منظور تامین نیاز گوشت کشور سبب فعال شدن قاچاقچیان در مرزهای شرقی کشور شد.
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی در ارتباط با نبود پست قرنطینه در برخی از نقاط ورود دام به کشور اظهار داشت: در صورتی که واردات دام به صورت مجاز انجام شده باشد، به طور قطع واحدهای قرنطینه ای در آن منطقه مستقر بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com