صدور پروانه بهداشتی مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در خراسان رضوی

صدور پروانه بهداشتی مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در خراسان رضوی

خبرگزاری موج - در پی استقبال شهروندان مشهدی از عرضه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، توسط موسسه کشت و صنعت آستان قدس رضوی، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از آمادگی این اداره کل برای صدور مجوز واحدهای پرورش مشابه خبر داد.
به گزارش موج، دکتر جواد اعلمی معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: واحد پرورش یاد شده اولین واحد تولیدی استان در این زمینه است که در آن تمامی معیارهای بهداشتی برابر استانداردهای بهداشتی و دستورالعمل های دامپزشکی رعایت شده است.
وی تصریح نمود: اداره کل دامپزشکی به واحدهای صنعتی که دارای بالاترین استانداردهای بهداشتی پرورش تولید مرغ گوشتی باشند پس از احراز شرایط و ضوابط، طبق دستورالعمل های موجود، مجوز پرورش مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک را داده و سپس در تمام مراحل تولید تا عرضه محصول و تا انتقال آن در سبد غذایی خانواده نظارت مستقیم و مستمر خود را بوسیله پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی کنترل مواد غذایی به ثمر خواهد رسانید.
دکتر اعلمی رعایت اصول ضوابط بهداشتی در طول دوره پرورش را تنها راه کنترل بیماری های طیور دانسته و یادآور شد: رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی در مرغداری ها سبب ارتقای بهره وری و نیز تولید فرآورده های سالم تر دارای کیفیت بالاتری شده و نیز نقشی تعیین کننده در امنیت غذایی و بهداشت عمومی جامعه ایفا می کند.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در مورد تفاوت این محصول با مرغ گوشتی بهداشتی معمولی عرضه شده در بازار خاطر نشان ساخت: در پرورش مرغ معمولی ممکن است در طول دوره پرورش که بیماری بوجود می آید از آنتی بیوتیک ها و داروهای مجاز جهت درمان استفاده شود که امری عادی است و در صورت بروز چنین موردی، مرغدار موظف است حداقل دو هفته قبل از کشتار مرغ، نسبت به قطع داروهای مذکور اقدام نماید و مصرف گوشت آن ها هیچ مشکلی برای مصرف کننده ندارد. ولی در محصول بدون آنتی بیوتیک، با توجه به شرایط کنترل شده و اقدامات قرنطینه ای شدید در مرغداری و جلوگیری از ورود اجرام بیماری زا به گله، به جهت رعایت شرایط بهداشتی به طور کامل، نیازی به مصرف آنتی بیوتیک به دلیل سلامت گله وجود ندارد و در نتیجه احتمالاً هیچ گونه باقی مانده دارویی برای آن مطرح نمی باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com