صدور پروانه برای 4 مجتمع پرورش شتر مرغ در بیرجند

صدور پروانه برای 4 مجتمع پرورش شتر مرغ در بیرجند
مهدی نوفرستی در بازدید از مجتمع پرورش شترمرغ دشت شهاباد بیرجند با اشاره به فعالیت یک واحد شتر مرغ مولد در بیرجند اظهار داشت: این مجتمع با ظرفیت 60 قطعه دارای پروانه بهره‌برداری و فعال است.
وی با اشاره به اینکه شتر مرغ‌ها در تمامی اقلیم‌ها شامل اقلیم‌های بسیار سرد مانند آلاسکا و گرم و خشک مانند صحرای آفریقا قابل زیست و نگهداری هستند، گفت: اما هرچه به سمت اقلیم گرم و خشک پیش می رویم کیفیت و کمیت محصولات تولیدی بهتر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند افزود: تنها اقلیمی که برای پرورش شترمرغ توصیه نمی‌شود اقلیم گرم و مرطوب است زیرا تأثیر منفی بر تولید آن می‌گذارد.
نوفرستی ادامه داد: ایران به لحاظ اقلیمی به جز نوار ساحلی شمال و جنوب منطقه مساعدی برای پرورش شتر مرغ است.
صنایع تبدیلی شتر مرغ در ایران ضعیف است
وی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع تبدیلی شتر مرغ در ایران بسیار ضعیف است، اذعان داشت: هر چند که تاکنون فعالیت‌هایی نظیر کشتار صنعتی شتر مرغ و تبدیل گوشت آن به سوسیس انجام شده و تلاش‌هایی برای تبدیل پوست شتر مرغ به چرم صورت گرفته ولی هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب راه طولانی داریم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند بالا بودن هزینه‌های اولیه پرورش شتر مرغ را یکی از مشکلات پرورش این طیور دانست و تصریح کرد: همچنین شتر مرغ به فضای زیادی نیاز دارد که در شرایط پرورش در حصار، 140 مترمربع برای هر قطعه شتر مرغ است در حالی که در هر مترمربع میتوان 10 قطعه مرغ گوشتی نگاه داشت.
نوفرستی با اشاره به خواص گوشت شتر مرغ اظهار داشت: کم بودن چربی بین ماهیچه‌ای گوشت شتر مرغ یکی از خواص مهم آن به شمار می‌رود بنابراین مصرف متعادل آن برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند یا از بیماری قلبی عروقی رنج می‌برند مفید است.
وی یادآور شد: مهم‌ترین مزیت بهداشتی گوشت شتر مرغ آن است که در مقایسه با گوشت گاو هیچ گونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com