صدور مرغ وتخم مرغ اسپانیا با تحریم قطر روبروست

صدور مرغ وتخم مرغ اسپانیا با تحریم قطر روبروست

مادرید- اقتصاد اسپانیا که از دوسال پیش با بحران شدید مواجه بوده اکنون درزمینه صدور گوشت مرغ ، بوقلمون و ماکیان به قطر با مشکل جدیدی روبرو گردیده است.
بنا برگزارش‌های دریافتی، مقامات قطر واردات مرغ، بوقلمون وماکیان بصورت زنده یا گوشت منجمد شده و حتی تخم مرغ از اسپانیا را بطور موقت ممنوع اعلام کرده اند.
بنا برگزارش ایرنا، کشف ویروس اچ. ‪.۷‬ان.‪ ۷‬دراسپانیا سبب ممنوعیت واردات این تولیدات ازاسپانیا به قطرشده است.
گفته می‌شود که این تصمیم از سوی کمیته مشترک تحقیقات غذایی و در جلسه انجمن عالی بهداشتی این کشوراتخاذ شده است.
بنا برگزارش منابع خبری، ممنوعیت مذکور که فوری از سوی مقامات مسئول قطری به اجرا گذاشته شده است، شامل واردات همه انواع گوشت تازه و منجمد و تخم مرغ می‌شود.
براساس تحقیقات علمی انجام شده ویروس اچ. ‪.۷‬ان. ‪ .۷‬مشابه ویروس اچ. ‪.۱‬ان ‪ .۱‬است و می‌تواند، انسان، پرندگان ، خوک ، خوک آبی ، اسب، را تحت تاثیر قراردهد و حتی در آزمایشگاهها برموش‌ها نیز تاثیر گذاشته است.
وجود این ویروس در سال ‪۲۰۰۳‬تا ‪۲۰۰۶‬میلادی در هلند و انگلیس و در اکتبرگذشته در مزارع آلموگورا و گوادا لا خارا مشاهده شده است وبه همین سبب واردات این تولیدات از اسپانیا به قطرممنوع گردیه است.
برخی منابع خبری دراین‌باره اعلام کرده‌اند که ممنوعیت مذکور بازار صادرات اسپانیا را چندان تحت تاثیر قرارنداده زیرا میزان صدورآن به قطر بسیار قابل توجه نیست، چون بیشتر نیازهای قطر به این تولیدات از کشورهای برزیل، آمریکا و کشورهای عضو گروه ‪ GCC‬تامین می‌شود. همچنین نیازهای قطر به گوشت قرمز نیزاز کشورهای سودان، سوریه و پاکستان تامین می‌گردد.
علیرغم اینکه گفته شده که میزان صادرات مرغ و تخم مرغ اسپانیا خیلی چشمگیر نیست، اما انتشار این خبر می‌تواند بر صدور این تولیدات به کشورهای دیگر تاثیر گذاشته وبازارهای این کشور گرفتار بحران اقتصادی را از بین ببرد.
این درشرایطی است که اخیرا کشاورزان و دامداران اسپانیایی دراعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت خوسه لوییس رودریگز زاپاته رو نخست وزیر سوسیالیست این کشور تظاهرات گسترده‌ای را نقاط مختلف این کشور ازجمله مادرید برپا نمودند و این سیاست‌ها را عامل ورشکستگی خود عنوان کردند.
 

 
کلمات کلیدی قطر اسپانیا
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com