صدور مجوز تاسیس واحدهای تولید داروهای دامی به سازمان دامپزشکی واگذار شد

صدور مجوز تاسیس واحدهای تولید داروهای دامی به سازمان دامپزشکی واگذار شد
با تصویب دولت، تاسیس و بهره برداری واحدهای تولیدکننده دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی با مجوز سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌گیرد.
هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد بند (ز) ماده 3 و مواد 7، 8 و 9 قانون دامپزشکی کشور- مصوب 1350- آیین‌نامه اجرایی آن را تصویب کرد.
بر این اساس، تاسیس و بهره برداری واحدهای تولیدکننده دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی مستلزم اخذ پروانه مربوط از سازمان دامپزشکی کشور در هر یک از مراحل تاسیس و بهره برداری با رعایت کلیه دستورالعمل‌ها و ضوابط فنی سازمان دامپزشکی کشور است.
همچنین تولید کننده دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی موظف است برای اخذ پروانه ساخت هر قلم از مواد مصرفی با رعایت ضوابط و مقررات فنی ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور، موافقت اولیه سازمان دامپزشکی کشور برای ایجاد خط تولید از طریق بازدید و تایید کارخانه مورد نظر توسط سازمان دامپزشکی کشور، ارائه پرونده کامل اطلاعات فرآورده نهایی و معرفی مواد اولیه مورد نظر به همراه فرمول ساخت و سایر اطلاعات مورد نیاز به سازمان دامپزشکی کشور، تولید آزمایشی محصول مورد نظر تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور، انجام بررسی‌های آزمایشگاهی و مطالعات صحرایی مورد نیاز و تایید نتایج از سوی سازمان دامپزشکی کشور را اخذ کند.
بر اساس این مصوبه به منظور تضمین بی‌خطری و اثربخشی دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، ورود و صدور این اقلام، علاوه بر رعایت الزامات مراجع بین المللی ذی ربط ، مستلزم اخد مجوزهای مربوط از سازمان دامپزشکی کشور است که برای مدت معین صادر می شود.
دولت، سازمان دامپزشکی کشور را موظف کرده است هر ساله ضوابط ، شرایط و شیوه نامه‌های مورد نیاز برای ورود و صدور دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، تخم مرغ نطفه دار، اسپرم دام، فرآورده‌های خام دامی، مواد غذایی متراکم و مکمل‌های غذایی وارداتی و صادراتی را بروز رسانی و اعلام کند.
همچنین سازمان دامپزشکی کشور موظف است در کلیه مبادی ورودی رسمی کشور، اقلام دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی، تخم مرغ نطفه دار، اسپرم دام، فرآورده‌های خام دامی، مواد غذایی متراکم و مکمل های غذایی وارداتی و صادراتی را با رعایت مقررات قانونی به کشور وارد می‌شوند، قبل از صدور مجوز ترخیص، مورد بازرسی و نمونه‌برداری‌های لازم قرار دهد.
بر این اساس، چنانچه سازمان دامپزشکی کشور تولید یا واردات دارو و مواد مصرفی در امور دامپزشکی را دارای اثرات زیان‌باری برای سلامت انسان، حیوان و گیاه تشخیص دهد، مجاز است پروانه ساخت یا مجوز ورود مربوط را برای زمان مشخصی که اعلام می‌کند، لغو کند.
اشخاص متقاضی دریافت پروانه اشتغال به عنوان مسئول فنی واحدهای مشمول این آیین‌نامه باید دانشنامه معتبر دکتری عمومی یا تخصصی دامپزشکی(حسب نیاز بنا به تشخیص سازمان دامپزشکی کشور)، عضویت در سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، عدم سوء پیشینه کیفری، نداشتن هیچگونه پروانه یا مجوز اشتغال مشابه دیگر از سازمان دامپزشکی کشور و سایر مراجع، عدم اشتغال در دستگاه ها و سازمان‌های دولتی اعم از لشکری و کشوری و موسسات آموزش عالی، کسب امتیاز آموزشی و سابقه کار لازم برای اشتغال در موقعیت شغلی مورد نظر برای ضوابط اعلامی سازمان دامپزشکی کشور و با معرفی سازمان نظام دامپزشکی داشته باشند.
بر اساس این مصوبه، شیوه نامه، ضوابط و مقررات مربوط به صدور و تمدید پروانه‌های تاسیس، بهره برداری، ساخت، پخش، فروش، ورود و صدور ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب، توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه و ابلاغ می‌شود.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com