صدور مجوز ایجاد مرغ اجداد در خراسان شمالی

صدور مجوز ایجاد مرغ اجداد در خراسان شمالی
معاون دام، طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در این استان مجوز ایجاد مرغ اجداد صادر شد که می تواند رونق بسیار خوبی را در بخش ایجاد نماید.
ابراهیم شجاعی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح در 8 فاز با ظرفیت 850 هزار قطعه است
که فاز اول 15 هزار قطعه است و تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
در حقیقت اجداد ترجمه واژه انگلیسی Grand Parent به معنای پدربزرگ و مادربزرگ است. در نتیجه می‌توان گفت که نتاج مرغ‌های اجداد (از نظر علمی نسل اول یا F1) ، مرغ‌های مادر بوده و نتاج آن‌ها (از نظر علمی نسل دوم یا F2) همان پرندگانی هستند که ما محصولاتشان (همان گوشت مرغ یا تخم مرغ) را در بازار می‌بینیم.
وی گفت: همچنین صدور مجوز زنجیره تولید گوشت مرغ در بخش خصوصی یکی دیگر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی تولید گوشت مرغ است که جزو استان های معدودی هستیم که زنجیره گوشت مرغ توسط بخش خصوصی را دارا است.
شجاعی افزود: این استان در زمینه مرغ تخمگذار در سال 91 تعداد 3 واحد با ظرفیت 39 هزار و 300 قطعه داشته که در سال 95 به 5 واحد با ظرفیت 159 هزار و 300 قطعه رسیده که رشدی معادل 305 دارد.
معاون امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: استان یکی از وارد کننده های گوشت سفید بخصوص مرغ در سنوات گذشته بود که در سال های اخیر با تشویق سرمایه گذاران و امکاناتی که از طریق سازمان جهاد کشاورزی در اختیار قرار گرفت (زمین، تسهیلات کم بهره و ....) خوشبختانه سرمایه گذاری مناسبی در بخش طیور استان صورت گرفته است.
استان خراسان شمالی 85 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه دارد که از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه فعال است.
18 واحد مرغداری در خراسان شمالی هم نیمه فعال است
 
کلمات کلیدی مرغ اجداد مجوز اجداد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com