صدور 2 میلیون قطعه طیور زنده از درمیان به خارج از خراسان‌جنوبی

صدور 2 میلیون قطعه طیور زنده از درمیان به خارج از خراسان‌جنوبی

مرتضی معراجیان در گفت‌و‌گو با فارس در بیرجند اظهار داشت: انتقال برخی از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌تواند از طریق حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی از نقطه‌ای به نقطه دیگر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نقل و انتقال دام و فرآورده‌های خام دامی باید با نظارت دامپزشکی و تنها با صدور مجوز بهداشتی حمل توسط دامپزشکی انجام شود، تصریح کرد: در طول سال گذشته برای حمل 865 راس دام سبک به داخل استان مجوز صادر شده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان تعداد 2 میلیون و 290 هزار و 511 قطعه طیور با مجوز به داخل استان حمل شده است، یادآور شد: همچنین 11 هزار و 574 راس دام سبک و 10 راس دام سنگین به خارج استان حمل شده است.
معراجیان با بیان اینکه در این مدت 2 میلیون و 83 هزار و 89 قطعه طیور زنده به خارج از استان حمل شده است، ادامه داد: همچنین 265.5 تن کود نیز به خارج از استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی یکی از مهمترین وظایف و فعالیت‌های شبکه دامپزشکی است، گفت: این امر از طریق عملیات واکسیناسیون و سمپاشی علیه این بیماری‌ها صورت می‌گیرد.
سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان با بیان اینکه در سال گذشته 122 هزار و 275 جایگاه دام در این شهرستان سم‌پاشی شده است، افزود: همچنین 89 هزار و 571 راس دام سبک و 335 راس دام سنگین در این مدت واکسینه شدند.
معراجیان با بیان اینکه شهرستان درمیان دومین قطب تولید گوشت سفید در استان است، اضافه کرد: صنعت پرورش طیور شهرستان از پویاترین و مهمترین صنایع اشتغال‌زا و تولیدی در سطح شهرستان و استان است.
وی تعداد مجوز جوجه‌ریزی صادر شده در این مدت را 474 مورد اعلام کرد و افزود: 3 میلیون و 950 هزار و 705 جوجه یک‌روزه در مرغداری‌های این شهرستان جوجه‌ریزی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com