صد درصد کشتار طیور گیلان به روش صنعتی است

صد درصد کشتار طیور گیلان به روش صنعتی است
دکتر علی معافی بشری در حاشیه بازدید از یک کارخانه صنعتی طیور گفت: در 6 ماه سال اول جاری 13 هزار تن استحصال گوشت طیور در گیلان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 7 میلیون و 700 هزار قطعه در 6 ماه اول سال جاری کشتار داشتیم، افزود: عملا هزار واحد مرغداری در گیلان وجود دارد و صد درصد کشتار طیور در استان به صورت صنعتی است.
وی افزود: صنایع بالادستی طیور در گیلان بسیار بالاست و گیلان جزء اولین استان‌هایی است که در آن همه مرغ به صورت بسته‌بندی کاملا بهداشتی توزیع می‌شود.
دکتر بشری ادامه داد: 17 واحد جوجه‌کشی با بازدهی بسیار بالا در گیلان وجود دارد که با وجود رطوبت خوب و فشار هوای مناسب استان، از تولید جوجه یکروزه مطلوبی برخوردارند و به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.
وی اظهار کرد: هنوز از طرفیت کامل بخش طیور گیلان استفاده نکردیم و باز هم امکان افزایش تولید آن در استان وجود دارد.
وی در خصوص بیماری های طیور در استان تصریح کرد: گیلان در برخورداری از بیماری‌های طیور جزء استان‌های پاک است و هرگونه موارد مشکوک بلافاصله ضبط می‌شود.
بشری افزود: در6 ماه اول سال جاری، 245 تن طیور در استان ضبط شده است و 4.5 تن گوشت سفید و قرمز نیز در مکان‌های عرضه جمع‌آوری شده است.
دکتر بشری با اشاره به اینکه 242 ارجاع پرونده برای دام و طیور استان به مراجع قضایی داشتیم، گفت: برای تخلف در مکان‌های توزیع، باید قوانین سخت‌گیرانه‌تری وضع شود تا دامپزشکی اعمال نفوذ بهتری داشته باشد.
وی درخصوص تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان گفت: گیلان از استان‌های برتر و مستمر در تولید مرغ سبز است و تقاضای این محصول از سوی فروشگاه‌های بزرگ کشور همچنان رو به افزایش است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com