صادرات، قیمت تخم مرغ را افزایش داد

صادرات، قیمت تخم مرغ را افزایش داد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد بانک و بیمه تخصصی اصناف امری لازم برای جمعیت 2 میلیونی اصناف است، گفت: از تاسیس بانک اصناف کشور حمایت می‌کنیم.
محمدرضا نعمت زاده در نشست سراسری شورای اصناف کشور با بیان اینکه اصناف بهترین منتقل کننده تصمیمات نظام به مردم هستند افزود: بر این اساس اصناف باید اعتماد مردم را جلب کنند و بازار را از مسائل روانی و نوسانات کوچک قیمتی دور نگاه دارند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصناف عوامل اجرایی ثبات در بازار هستند، افزود: بر این اساس اصناف باید اعتماد مردم را جلب کنند تا بتوانند نوسان بازار را کنترل کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه قانون جدید نظام صنفی کشور به اصناف اصالت و توانمندی بیشتری داده است به برخی ایراداتی که به این قانون گرفته شده است اشاره کرد و گفت: برخی می گویند که چرا انتخابات بازرس جدا از انتخابات هیات مدیره اصناف برگزار می شود که در جواب آنها باید گفت این ایراد قانون نیست بلکه به درستی این انتخابات اینگونه در قانون دیده شده است.
نعمت زاده ادامه داد: اگر ناظر یا بازرس از همان هیات مدیره اصناف انتخاب شود دیگر نظارت معنا ندارد و یک دستگاه بازرسی مستقل می تواند سلامت کار اصناف را تضمین کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بر آموزش های تخصصی در واحدهای صنفی تا کید کرد و گفت: برای ارتقای فضای کسب و کار باید به سمت تعالی پیش برویم و در این راستا باید از میان اصناف الگوهایی برگزیده شود تا اصناف بتوانند نقشه راه آنها را الگوی خود قرار دهند و این بهترین آموزش برای اصناف به حساب می آید.
دلیلی برای گرانی تخم مرغ وجود ندارد
مهندس نعمت زاده در حاشیه این نشست با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 60 هزار تن تخم مرغ صادر شده است، افزود: این امر باعث شد تا بازار ثبات خود را از دست بدهد و با نوسانات قیمتی در تخم مرغ مواجه شود.
وی ادامه داد: بر این اساس قرار شد تا صادرات را محدودتر و واردات را آزاد کنیم تا نوسانات قیمت تخم مرغ در بازار کنترل شود و قیمت به ثبات برسد.
وی گفت: این آزاد شدن واردات و محدود کردن صادرات تخم مرغ گذرا است و تنها برای تنظیم بازار این کالا انجام شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com