صادرات گوشت سفید، اقدامی لازم برای رفع مشکل مرغداران

صادرات گوشت سفید، اقدامی لازم برای رفع مشکل مرغداران
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از اقدامات لازم برای رفع مشکل مرغداران صادرات گوشت سفید است.
حسن رکنی،درخصوص وضعیت دامداری گناباد گفت: مصرف گوشت مرغ در کشور سالانه ۲ میلیون تن در سال است ولی با زیرساخت های ایجاد زمینه تولید ۲/۵ تن گوشت سفید در کشور وجود دارد لذا یکی یکی از اقدامات لازم برای رفع مشکل مرغداران صادرات گوشت سفید است.
با همه مشکلات موجود ازجمله کم‌آبی و خشکسالی، کشاورزان و دامداران گنابادی در زمینه تولید محصولات زراعی و دامی تلاش می‌کنند و خوشبختانه واحدهای گناباد با شرایط سخت خیلی‌خوب کار می‌کنند.
وی اظهارکرد: تولید شیر و لبنیات یکی از نیازهای اساسی مردم است که در گناباد به این حوزه با ایجاد مجتمع‌های گاوداری و کارخانه‌جات فرآورده شیر توجه ویژه شده‌است و این اقدامات سهم بسزایی در کاهش مهاجرت و استقرار نسل جدید در این شهرستان دارد.
رکنی به جلسه هم‌اندیشی خود با نمایندگان تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان گنابادی اشاره و تصریح‌کرد: به تناسب مشکلات موجود در گناباد تصمیماتی در خصوص تأمین نهاده‌های دامی، ‌تسهیل در تسهیلات بانکی و موضوع خرید شیر توسط تعاون روستای گرفته‌شد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی درخصوص مشکل مرغداران گفت: مصرف گوشت مرغ در کشور سالانه ۲ میلیون تن در سال است ولی با زیرساخت‌های ایجاد زمینه تولید ۲/۵ تن گوشت سفید در کشور وجود دارد.
رکنی ادامه داد: لذا در زمان عرضه و جوجه ریزی تولیدکنندگان گاهی اوقات توازن بازار دچار مشکل شده و قیمت مرغ غالباً از قیمت واقعی تمام شده ارزان تر عرضه می‌شود و سبب بروز مشکلات برای تولیدکنندگان این بخش می‌شود.
وی یکی از اقدامات لازم برای رفع مشکل مرغداران را صادرات گوشت سفید برشمرد و تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت در بخش کشاورزی صادارت می باشد که صادرات در بخش شیر و لبنایت نهایی شده و با نهایی شدن صادرات مرغ واحدهای نیمه فعال تولید مرغ گوشتی فعال می شود.
رکنی با بیان اینکه صادرات مرغ و تخم مرغ در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن بوده، اذعان کرد: همجواری با برخی کشورها از جمله افغانستان و عراق زمینه مساعد برای صادرات در این حوزه فراهم شده است که باتوجه به مساعدت دولت صادرات مرغ و تخم مرغ ۵۰ درصد افزایش می یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com