صادرات هر تن پای مرغ، 800 دلار ‌برای کشور درآمد دارد

صادرات هر تن پای مرغ، 800 دلار ‌برای کشور درآمد دارد
با راه اندازی خط فرآوری و بسته بندی پای مرغ در هرمزگان زمینه صادرات این محصول فراهم شد.
مدیر کارخانه فرآوری پای مرغ هرمزگان گفت: پیش از این پای مرغ از جمله ضایعاتی بود که پس از کشتار و بسته بندی مرغ‌ها به علت اینکه در ایران بازار مصرف نداشت دفن می‌شد.
کیان وش با اعلام این خبر افزود: روزانه بیش از 2 تن مرغ از این کارخانه بسته بندی و به کشورهای چین‌، ویتنام، تایوان و هنگ کنگ صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه صادرات هر تن پای مرغ 800 دلار درآمد برای کشور به همراه دارد‌، اظهار کرد: سال گذشته 360 تن پای مرغ از هرمزگان صادر شد که 300 هزار دلار ارزآوری داشته است.
مدیر کارخانه فرآوری پای مرغ ادامه داد: کارخانه فرآوری و بسته بندی پای مرغ در زمینی به وسعت 5 هزار متر مربع در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس و با هزینه 300 میلیون تومان سال گذشته شروع به کارکرد.
این کارآفرین با اشاره به اینکه با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال برای 40 نفر از جوانان هرمزگانی فراهم شد، اظهار کرد: در صورت تأمین مواد اولیه بیشتر‌، این کارخانه توان فرآوری بیش از 3 تن پای مرغ و دیگر محصولات قابل فراوری مانند پوست و ناخن مرغ نیز فراهم می‌شود.
کیان وش با اشاره به اینکه پای مرغ بهترین منبع ویتامین دی و آ‌، کلسیم و فسفر است، اضافه کرد: این کارخانه با دارابودن تمامی ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و دریافت کد بهداشتی، زمینه لازم برای صادرات را دارد‌.
وی کشورهای ترکیه و برزیل را عمده رقبای این محصول در کشورهای آسیای میانه دانست و عنوان کرد: پای مرغ ایرانی به علت وزن بالاتر مشتری بیشتری در کشورهای وارد کننده دارد.
این کارآفرین در پایان گفت: مواد معدنی موجود در پای مرغ می‌تواند بیماری‌های خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم‌، پوکی استخوان‌، آرتروز‌، نرمی استخوان‌، روماتیسم و اختلال در عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را بهبود بخشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com