صادرات مواد لبنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و 4 کشور دیگر

صادرات مواد لبنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و 4 کشور دیگر
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات مواد لبنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و 4 کشور دیگر گفت: توسعه و استمرار صادرات مواد لبنی در افزایش تولید، تنظیم بازار داخلی و ارزآوری از محل عرضه لبنیات اثرگذار است.
حسن رکنی افزود: هم اکنون کشورهای حاشیه خلیج فارس ، افغانستان ، عراق و ترکمنستان مخاطب صادرات مواد لبنی ایران هستند .
وی ادامه داد: اینک گروههای کارشناسی روسیه برای بررسی و واردات موادلبنی ایران مشغولند و از این پس این کشور نیز بازار هدف برای لبنیات ما به حساب می آید.
رکنی اظهار کرد: سال 92 به میزان 540 هزار تن مواد لبنی به سایر کشورها صادر شد و سال گذشته این میزان به 645 هزار تن رسید و در تلاش هستیم تا صادرات در این بخش را رو به توسعه پیش بریم.
وی اضافه کرد: برای افزایش تولید شیر با کیفیت واردات برخی از نژادهای گاو اروپایی به عنوان ژن اولیه مد نظر قرار گیرد .
رکنی بیان داشت: بمنظور افزایش تولید شیر و گوشت، سالانه 200 هزار دوز اسپرم دامهای دو منظوره ، شیری و گوشتی در کشور توزیع می شود.
به گفته وی ، در همین مسیر در واردات اقلام علوفه ای ذرت و سویا رقابتی بین واردکنندگان و تشکلهای وابسته به دامداران ایجاد شده و تا در عرضه این نهاده ها تسهیل شود.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرانه تولید در ایران 110 کیلوگرم است که تقریبا مشابه سایر کشورهاست.
وی افزود: در کشورهای پیشرفته سرانه مصرف شیر به 300 تا 400 کیلوگرم می رسد در حالیکه سرانه مصرف شیر در کشور ما 114 کیلوگرم است.
رکنی اظهار کرد: وزارت بهداشت میزان مصرف سرانه شیر موثر در سلامت را 150 کیلوگرم اعلام کرده است ، بنابراین باید با افزایش تولید شیر زمینه افزایش مصرف نیز فراهم شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com