صادرات مرغ و مواد لبنی از گیلان به روسیه

صادرات مرغ و مواد لبنی از گیلان به روسیه
استاندار گیلان از صادرات مرغ و مواد لبنی از گیلان به روسیه برای نخستین بار خبر داد.
محمدعلی نجفی در هفتمین جلسه‌ ستاد اقتصاد مقاومتی استان بر ضرورت توسعه‌ صادرات استان تأکید کرد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اعتبارات خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده که باید با تلاش‌های مضاعف تا پایان سال به وضعیت مثبت و قابل دفاعی در صادرات برسیم و تأثیرات آن قابل مشاهده باشد.
وی با اشاره به حجم حدود 700 میلیون دلاری مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال 2015 میلادی ادامه داد: از این مقدار، 175 میلیون دلار مربوط به بخش صادرات از ایران بوده است.
استاندار گیلان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی را صادرات و اصلاح تعرفه‌ها تجارت با روسیه خواند و اضافه کرد: این موضوع در دستور کار محمود واعظی رئیس کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه است.
وی میزان تعرفه واردات کالا از ایران به روسیه را نسبت به کشورهای دیگر بسیار بالا دانست و گفت: کمیته‌ای متشکل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان میزان تعرفه‌ها را بررسی کنند.
استاندار گیلان با بیان اینکه قیمت تمام شده‌ محصولات ما بالاست، افزود : اگر می‌خواهیم میزان صادرات بالا برود، باید قیمت تمام شده‌ محصولات پایین بیاید.
نجفی به اتفاقاتی که در روسیه در سال گذشته افتاد و منجر به عدم تثبیت قیمت ارز در این کشور شد اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی ایران به دنبال ثبات قیمت ارز بوده است.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان ما باید در خصوص استانداردهای صادرات به روسیه تحقیق کنند، گفت: با کسب این استانداردها مواد لبنی، مرغ، دام و طیور برای اولین بار در تاریخ گیلان به روسیه صادر شد.
افزون بر 770 واحد پرورش طیور در گیلان وجود دارد و بالغ بر 120 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود. همچنین سالانه 315 هزار تن شیر در دامداری های استان تولید که حدود 73 هزار تن آن فراوری می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com