صادرات مرغ تولیدی مازندران به کشورهای همسایه

صادرات مرغ تولیدی مازندران به کشورهای همسایه
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به افزایش کیفیت مرغ تولیدی کشتارگاه‌های صنعتی استان گفت: مرغ تولیدی کشتارگاه‌های صنعتی مازندران به کشورهای همسایه صادر می‌شود.
سید حسین رضوانی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در کشتارگاه صنعتی طیور سپیدان آمل با اشاره به اینکه کشتارگاه‌ها نقشی اساسی در عرضه مرغ باکیفیت در استان را دارند، بیان کرد: مازندران قطب صنعت طیور بوده و مازاد نیاز استان تولید می‌شود و باید در حوزه صادرات صنعت طیور تلاش دوچندان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تولید مرغ‌های باکیفیت برای صادرات در مازندران در کشتارگاه‌ها باید بیشتر شود، افزود: 20 کشتارگاه فعال صنعتی در استان داریم و باید تجهیزات خود را برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی و صادرات ارتقا دهند.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه فضا برای صادرات صنعت طیور مازندران فراهم شده است، تصریح کرد: فضا به‌سمت و سوی صادرات طیور استان به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس سوق یافته و اکنون به عراق، قطر و بحرین مرغ مازندران صادر می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه رسانه‌ها مردم مازندران را نسبت به استفاده بیشتر از مرغ‌های بسته‌بندی‌شده ترغیب کنند، افزود: کیفیت مرغ‌های کشتارگاه‌های مازندران به‌مراتب بیشتر از استان‌های دیگر است.
رضوانی با ابراز اینکه بیش از 40 درصد مرغ زنده استان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، گفت: کیفیت مرغ‌های تولیدی و استحصال‌شده مازندران بسیار مؤثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های سرآمد در حوزه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک است، یادآور شد: مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک با ارگانیک تفاوت دارد و اکنون این ظرفیت در مازندران رو به افزایش است.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اظهار اینکه "تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک برای ترویج مصرف تولیدات داخلی را مدنظر داریم"، گفت: در مازندران فعالیت مراکز مرغ بدون آنتی‌بیوتیک حمایت می‌شود.
وی با تأکید به اینکه سرمایه‌گذاری در پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در ارتقای سلامت و جلوگیری از واردات داروهای آنتی‌بیوتیک‌دار مؤثر است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از سوی فعالان صنعت دام و طیور و کشتارگاه‌های استان در زمینه سوق یافتن به این نوع فناوری تولید بالا استقبال شود.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به این که مرغ بدون آنتی بیوتیک مرغ ارگانیک نیست، اظهار کرد: امروز تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در مازندران در حال توسعه است و یکی از ویژگی های صادرات مرغ نداشتن آنتی بیوتیک است.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در کشتارگاه‌ها، مرغ و اردک و طیور محلی نیز کشتار شده و در بازار عرضه می شود.
رضوانی با بیان این که امروز رویکرد به سمت داشتن زنجیزه تولید است و باید زنجیره تولید را به یکدیگر نزدیک کنیم تصریح کرد: باید به سمت تولید مرغ سایز از 900 تا یک هزار و 300 کیلوگرم برویم که علاوه بر علمی بودن و تقویت راندمان تولید این نوع مرغ نیز در مصرف خانگی نهادینه شود.
وی تاکید کرد: مرغ منجمد آماده طبخ تمام فرآیند بهداشتی را طی کرده و از کیفیت بالایی برخوردار است و مردم در مصرف این نوع مرغ اطمینان کامل داشته باشند.
مدیر عامل اتحادیه کشتارگاه‌های مازندران نیز با اشاره به این که استان مازندران به دلیل آب و هوای مناسب بهترین فضا را برای پروش مرغ دارد، اظهار کرد: امروز استان مازندران از نظر تولید با کیفیت در کشور سرآمد است و از پنج برند برتر کشور چهار برند از مازندران است.
محمد کاوه با بیان اینکه هزار و 300 تن ظرفیت کشتارگاه‌های استان بوده و کشتار مرغ و بسته بندی آن تحت نظارت دامپزشکی استان است، افزود: در مازندران روزانه 900 تن مرغ آماده کشتار داریم که 650 تن گوشت استحصال می شود.
کاوه با اعلام اینکه کیفیت مرغ‌های تولیدی در استان مطلوب است، گفت: مردم به مصرف بیشتر کشتار بهداشتی و بسته‌بندی دعوت شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com