صادرات محصولات لبنی به عراق قوت گرفت

صادرات محصولات لبنی به عراق قوت گرفت
در پی بازدید وزیر کشاورزی عراق از واحدهای دامپروری و زنجیره‌های تولید مشکلات موجود در بخش صادرات مرغ و سایر فرآورده‌های لبنی مرتفع می‌شود.
در بازدید وزیر کشاورزی عراق از یک گاوداری صنعتی در منطقه پیشوای ورامین بر گسترش همکاری‌های بخش دام و صنایع لبنی تأکید شد.
معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به آنکه وزیر کشاورزی عراق از نقاط مختلف تولیدی بخش کشاورزی بازدید داشته است، ایران را دارای پتانسیل‌های بالایی دانسته و افزایش حجم معاملات تجاری بخش کشاورزی را در دستور کار دارد.
حسن رکنی افزود: زنجیره تولید طیور مازندران و مجموعه صنایع کاله مورد بازدید هیئت عراقی قرار گرفته و پس از جمع‌بندی‌های انجام‌شده، حجم تجاری بخش کشاورزی که در حال حاضر 1.5 میلیارد دلار است، به دوبرابر افزایش خواهد یافت، به‌گونه‌ای که این رقم به سه میلیارد دلار نزدیک می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: توانمندی‌های ایران در بخش تولید شیر و صنایع لبنی و با توجه به تنوع موجود در محصولات فوق، مورد توجه طرف عراقی قرار گرفته و قرار است در این زمینه بیشتر تبادل شود.
رکنی ادامه داد: بر اساس پروتکل امضاءشده در وزارت جهاد کشاورزی، توسعه روابط تجاری دو کشور مدنظر است و در این راستا از موضوع‌هایی که بخش دام در نظر دارد که آن را دنبال کند، برداشتن محدودیت‌هایی بوده که در زمینه طیور به‌وجود آمده است، به‌گونه‌ای که آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در ایران اندکی صادرات محصولات پروتئینی را دچار مشکل کرده است که در این زمینه تلاش می‌کنیم این مسئله حل شود.
وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالا و تنوع محصولات لبنی ایران، صادرات بیشتر این محصولات به کشور عراق مدنظر ما است.
لازم به ذکر است، وزیر کشاورزی عراق، ایران را حائز پیشرفت‌های خوبی در بخش کشاورزی برشمرد و معتقد است: تبادل تجاری محصولات مختلف کشاورزی ایران باید افزایش یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com