صادرات لبنیات تحت نظارت دامپزشکی به عراق

صادرات لبنیات تحت نظارت دامپزشکی به عراق
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان ازصدور محصولات کارخانه های لبنی تولید شده در شهرستان تحت نظارت شبکه دامپزشکی به کشور عراق خبر داد.
محمد سیاح در حاشیه مراسم روز کارگر در یکی از کارخانه های لبنی این شهرستان گفت: محصولات این شرکت تحت نظر مسئولین فنی بهداشتی تولید و پس از تائید دامپزشکی به کشور عراق صادر می شود.
وی افزود:تلاش می شود با نظارت های بهداشتی دامپزشکی، صادرات محصولات لبنی کلیه کارخانه های لبنی و مراکز جمع آوری شیرخام براساس شیوه نامه نظارت بهداشتی اماکن دامی و صنایع وابسته به دام صورت گیرد.
سیاح خاطرنشان کرد : در این زمینه مکاتبات با متصدیان و مسئولین فنی صورت گرفته و گزارشات بصورت ماهیانه باهدف رعایت دستورالعمل های نظارت و کنترل بهداشتی و ارتقا کیفیت شیر خام دریافت می شود تا سلامت مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: بازرسی های بهداشتی از دامداریهای شهرستان نیز شروع و آموزش های لازم در خصوص تغذیه، واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی در راستای پیشگیری ازبیماریهای مشترک و واگیر دامی و تولید محصول سالم و بهداشتی و با کیفیت در دست اجرا می باشد .
سیاح در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه های این شبکه اجرای برنامه ملی پایش باقیمانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر آلاینده ها در فراورده خام دامی می باشد و همچنین نمونه گیری از انواع گوشت و آلایش دام و طیور، شیر خام تولید شده، همچنین خوراک و آب مصرفی دام و طیورجهت آزمایشات لازم انجام می شود .
وی در پایان گفت : در حال حاضر شهرستان قوجان واجد 8 مرکز جمع آوری شیر خام ،6 کارخانه لبنی و 5کارخانه خوراک دام می باشد که تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی فعالیت دارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com