صادرات طیور روسیه به اتحادیه اروپا

صادرات طیور روسیه به اتحادیه اروپا
تمایل زیاد روسیه برای ورود به بازار صادرات اتحادیه اروپا، با تایید یکی دیگر از کارخانه های طیور این کشور، اخیراً افزایش پیدا کرده است. مسئله سهمیه نشان می دهد که هنوز پیشرفت صادرات به کندی صورت می گیرد .
چرکیزوو(Cherkizovo) که بزرگترین مرغداری تولید کننده گوشت مرغ روسیه است، آخرین فارمی بود که مجوز صادرات گوشت جوجه به اتحادیه اروپا را از اول نوامبر گرفت.

بازار اروپا، اولویت مهم
آندری ترهین (Andrey Terehin)، رئیس بخش گسترش صادرات کمپانی چرکیزوو، اذعان داشته که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بزرگترین مصرف کنندگان و وارد کنندگان فیله مرغ و بوقلمون هستند؛ در نتیجه، اولویت نقشه گسترش صادرات چرکیزوو در سال های آینده، کشورهای اتحادیه اروپا می باشند.
ترهین همچنین اظهار داشت که چرکیزوو، پیشتر با بعضی شرکای اروپایی صحبت کرده بود تا اولین تلاش خود برای عرضه جوجه به اروپا را انجام دهد. روسیه، هیچ سهمیه ای برای تامین جوجه اروپا ندارد اما این کمپانی معتقد است که این مشکل به زودی حل خواهد شد. چرکیزوو در حال حاضر نهمین کارخانه گوشت مرغ روسیه است که توانسته اجازه ارسال مرغ به اتحادیه اروپا را در طول دو سال گذشته به دست آورد.
سرگی یوشین (Sergei Yushin)، رئیس اتحادیه گوشت ملّی روسیه اظهار داشته که بازار اروپا برای مرغ روسیه، بسیار آینده دار است زیرا اتحادیه اروپا در سال گذشته، بیش از 1 میلیون تن واردات داشته است.

نداشتن سهمیه در بازار طیور اتحادیه اروپا
یوشین در ادامه اظهار داشت که در حال حاضر، روسیه توانایی این را دارد که در چارچوب سهمیه مرغ از طریق یک کشور سوم، مرغ اروپا را تامین کند. با این حال، میزان سهمیه دارای مجوز زیاد نیست و ارسال مرغ خارج از سهمیه نیز به دلیل حق گمرک زیاد، از نظر اقتصادی به صرفه نیست.
روسیه چندین سال است که در حال مذاکره با اتحادیه اروپا برای به دست آوردن سهمیه ویژه برای صادرات گوشت مرغ است اما تاکنون پیشرفت چندانی در این مذاکرات حاصل نشده است.

نیاز به موقعیت های صادراتی

همزمان، بازیگردانان بازار اظهار داشته اند که روسیه نیاز فوری دارد تا صادرات گوشت مرغ خود را افزایش دهد زیرا بازار داخلی این کشور در سال جاری، علائم عرضه زیاد و کاهش قیمت ها و کاهش سرعت رشد تولید را نشان می دهد.
به گفته یوشین، در حال حاضر بسیاری از بازارهای خارجی مناسب برای کمپانی های روسیه ای، بسته هستند که این امر شامل کشور چین نیز می شود. در سال 2016، مقامات رسمی اذعان داشتند که اولین صادرات مرغ به چین، در اواخر سال انجام می شود.
علاوه بر آن، روسیه در تلاش است تا محصولات طیور خود را به خاورمیانه و آفریقای شمالی صادر کند اما پیشرفت در این زمینه نیز بسیار کند می باشد که بخشی از آن به دلیل رقابت شدید میان دیگر صادر کنندگان مانند برزیل است. با این حال پیش بینی می شود که وزارت کشاورزی روسیه، امسال به طور کلی 20 میلیون دلار صادرات مرغ داشته باشد.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com