صادرات سالانه بیش از 100 هزار دلار واکسن و داروی دامی ساخت کشور

صادرات سالانه بیش از 100 هزار دلار واکسن و داروی دامی ساخت کشور
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و واردکنندگان واکسن و داروی دامی در گفتگو با ITPNews ، گفت: با شدت گرفتن تحریم ها برای پیشگیری از کمبود دارو و واکسن دامی در داخل کشور، به واردکنندگان اجازه تامین این اقلام را از هر کشوری دادند،  متاسفانه به دلیل عدم نظارت کافی سازمان های مربوطه، در این بین افراد سودجوی هم بودند که شروع به واردات واکنس و داروهای دامی ارزان قیمت و بی کیفیت کردند و به این ترتیب بازار پر شده از دارو و واکسن های دامی بی کیفیت که نه تنها درمان درد نبودند بلکه گاها گزارش هایی از ایجاد و شیوع بیماری توسط همین دارو و واکسن های بی کیفیت وارداتی نیز به گوش می رسد.
دکتر ذبیحی ادامه داد: در حال حاضر شرکت های بزرگی در داخل کشور وجود دارند که دارو و واکسن دامی با کیفیت جهانی تولید کرده و صادرات خوبی را نیز دارند، در حال حاضر میزان صادرات واکسن و داروهای دامی ساخت کشور سالانه بیش از 100 هزار دلار است که هر ساله این میزان صادرات 20 تا 25 درصد افزایش می یابد و در صورت اصلاح روند بروکراسی اداری می تواند رشد 50 تا 60 درصدی را داشته باشد.
وی با اشاره به استقبال خوب کشورهای هدف از واکسن و داروهای دامی ساخت ایران گفت: در حال حاضر صادرات ما به کشورهای زیادی در دنیا انجام می شود، از جمله مهمترین مشتریان واکسن و داروی دامی ایران کشورهای روسیه، چین، تایوان، عراق، عمان، قزاقستان و... است که مقدار صادرات به این کشورها در حال افزایش می باشد.
وی با رد این ادعا که افزایش برخی بیماری ها به دلیل استفاده از واکنس های بی کیفیت داخلی بوده است، گفت: برخی سازمان ها برای کمرنگ کردن اشتباهات خود در واردات بی رویه و بدون نظارت این اقلام، گناه را به گردن تولید داخل می اندازند در صورتی که همین میزان صادرات، خود گواه کیفیت واکسن و داروی ساخت کشور است.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و واردکنندگان واکسن و داروی دامی کشور در پایان افزود: نباید به دلیل تحریم ها و مشکلات بانکی و یا عدم توانایی در وصول پول از کشورهای مانند هند و یا چین هر کالای بی کیفیتی را وارد کرده و سلامت جامعه انسانی و دامی را به خطر بیندازیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com