صادرات دام، کشور را گرفتار مشکل تامین گوشت قرمز نمی‌کند

صادرات دام، کشور را گرفتار مشکل تامین گوشت قرمز نمی‌کند
معاون وزیر جهاد کشاورزی در اراک گفت: بر اساس آمارهای انجام شده میزان انباشتگی داخلی ما از لحاظ تامین گوشت قرمز زیاد بوده و صادر کردن دام نمی‌تواند ما را از لحاظ تامین گوشت مورد نیاز داخل دچار مسئله کند.
حسن رکنی در مراسم افتتاح 12 پروژه شرکت زرین خوشه اراک که در سالن جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد با اشاره به یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی سازمان جهادکشاورزی در راستای افزایش سطح سلامت جامعه بالا بردن میزان شیر تولیدی در سطح کشور است.
وی افزود: شیر به سبب اینکه یکی از محل های اصلی و تامین پروتئین مورد نیاز برای انسان است و از جمله مغزی ترین موارد خوراکی محسوب می شود بابد به عنوان مهم ترین کالا در سبد خرید خانوارها قرار گیرد.
معاون وزیرجهاد کشاورزی تصریح کرد: حمایت از تولید کننده شیر و محصولات لبنی یک از وظائف مهم جهاد کشاورزی به شمار می آید و مردم نیز باید سرانه مصرف خود را به ویژه در کودکان خود افزایش دهند.
رکنی با اشاره به رواج استفاده از روغن پالم در شیر تولیدی گفت: مدتی در سطح کشور شایعاتی در ارتباط با استفاده از روغن پلم در مراحل تولید شیر شنیده می شد که در این رابطه باید گفت هیچ نوع شیری در کشور تولید نمی شود که در آن روغن پالم استفاده شود.
وی افزود: استفاده از روغن پالم در تولید شیر از لحاظ اقتصادی به هیچ وجه مقرون به صرفه نبوده و اضافه کردن آن به شیر به منظور تولید شیر پرچرب صحیح نیست و باید گفت که انتشار این موضوع کاملا با واقعیت مغایرت دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پرچرب بودن شیرهای موجود به روغن پالم ارتباطی ندارد و سزا نیست که مردم را به سبب وجود شایعات بسیار از خوردن اصلی ترین منبع تامین پروتئین محروم کرد.
رکنی با اشاره به توصیه اصلی وزارت بهداشت گفت: در بخش تولید شیر توصیه اصلی وزارت بهداشت و درمان این بوده که میزان 50درصد منابع تامین پروتئین در بخش پروتئین حیوانی از محل شیر تامین شود و یا اینکه سرانه مصرف شیر را به 160 لیتر برسانیم.
وی افزود: در برنامه توسعه خود در سال 1404 میزان 18 میلیون تن تولید را پیش بینی کرده ایم که امیدواریم با همکاری تولید کنندگان شیر بتوانیم این میزان را محقق کنیم.
معاون وزیرجهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید کنندگان همیشه همکاری خوبی را در راستای تامین نیاز کشور با دولت داشته اند که امیدواریم این همکاری ها بیش تر شود.
رکنی با اشاره به میزان یارانه در نظر گرفته شده برای شیر گفت: در بحث یارانه شیر ما بر این باور هستیم که تولید شیر اقتصادی شده و باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده رعایت شود.
معاون وزیرجهاد کشاورزی تصریح کرد:  یارانه  تصویب شده برای شیربه ازای هر کیلو شیر 1900 زیال مشخص شده که باید با تعجیل هرچه زودتر این موضوع عملیاتی شود.
رکنی با اشاره به بحث صادرات دام سبک گفت: بر اساس بررسی های انجام شده صادرات دام هیچ گونه مشکلی را برای مصارف داخلی ایجاد نمی کند و ما می توانیم با خاطری آسوده در راستای صدور دام به کشورهای دیگر اقدام کنیم.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم و اساسی این سازمان حرکت در راستای افزایش سرانه مصرف شیر و رساندن آن به میزان 160 لیتر در کشور و تامین پروتئین مورد نیاز است.
معاون وزیرجهاد کشاورزی تصریح کرد: ما باید مرزهای خود را به سوی دیگر کشورها باز کنیم و با دید وسیع در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم و صادرات بیش تری داشته باشیم و در نهایت بتوانیم ارز آوری بیش تری را برای کشور به ارمغان بیاوریم.
رکنی با اشاره به ایجاد رقابت میان بانک ها گفت: باید شرایطی را رقم زد که بانک ها با رقابت با یک دیگر بتوانند حضور بیش تری در راستای همکاری با بخش کشاورزی داشته باشند و با سرمایه گذاری هایی که در این بخش انجام می هند بتوانند نقدینگی مورد نیاز این بخش را تامین کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com