صادرات دام متوقف شد

صادرات دام متوقف شد
رئیس اتحادیه دام سبک گفت: صادرات دام زنده به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز متوقف شده است.

افشین صدر دادرس از توقف صادرات دام زنده خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار رأس دام قرار بود از منطقه فسای استان فارس به هرمزگان برود و از آنجا به خارج از کشور صادر شود که جلوی آن را گرفتند.

وی اضافه کرد: در این زمینه تماس‌هایی که با سازمان دامپزشکی کشور و شرکت پشتیبانی امور دام داشتیم و پیگیری‌هایی انجام دادیم که در نهایت آنها به ما اعلام کردند که دستور آمده جلوی صادرات را بگیریم.

دادرس درباره دلیل این توقف صادرات عنوان کرد: گفته می شود به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار چنین اتفاقی افتاده است. 

دادرس افزود: در حالیکه قیمت  دام زنده طی حدود ۴۵ روز گذشته ۳ تا ۴ تومان افزایش داشته اما توزیع کنندگان گوشت در بازار مدعی شده اند که در این مدت قیمت گوشت روزانه 3000 هزار تومان بالا رفته است.  

این فعال صنفی ادامه داد: به وضوح می توان دید که افزایش قیمت گوشت ربطی به صادرات ندارد و مربوط به کسانی است که بازار عرضه  گوشت را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه اواسط آبان ماه مجوز صادرات ۳۵۰ هزار رأس دام از کشور صادر شد، گفت: در کل ۲۰۰۰ رأس دام به کشور عراق صادر شد.
 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۰۰/۱۰/۱۵

    باسلام واحترام
    باتوجه به تاثیر صادرات دام بر افزایش نرخ دام زنده و گوشت در بازار،آیا مناسب نیست دوستان نسبت به الزام صادرات آن تجدیدنظر فرمایند و از خیر آن بگذرند؟!!!
    صادرات ٤٠٠٠-٢٠٠٠ دام زنده، اینگونه تاثیر در بازار داشته است ، وای به روزی که صادرات ٣٠٠ هزار راس تحقق یابد!!
    در هر حال از موضع و تدبیر وزارت جهاد کشاورزی در جلوگیری از صادرات تقدیر و تشکر میگردد.

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۰۰/۱۰/۱۹

    با سلام،
    شنیدن اخبار برقراری صادرات یک کالا و گرانی ناگهانی اون نشان از بی تدبیری و عدم کنترل مسئولان مربوطه در این امر است، وگرنه آیا اون مسئولینی که مدت طولانی نسبت به ارزان بودن دام و زیان دامدار بی توجهی کردند نمی دانند که اگر دامدار از بین بره دیگه دامی برای عرضه نمیمونه ، باز نمودن درهای صادراتی به طور غیر کنترل شده هم اینطور نتیجه ای به بار میاره که ناگهان قیمت طوری بالا می رود که مجبور به ممنوعیت آن می شوند.
    این ممنوعیت به همین سادگی نیست، از یک طرف اعتبار و آبروی تاجر ایرانی و کشور ایران را می برد که نمی توانند به تعهد خودشان عمل کنند و از سویی بار دیگر که فضا برای صادرات محیا شود قطعا به قیمت پائین تری دام ایران را خواهند خرید.اینها تنها قسمت ناچیز از زیان های تصمیمات نادرست در زمینه کنترل بازار دام و محصولات آن است.
    به امید آن روزی که مسئولین توانمند و متعهد کار را در دست بگیرند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com