صادرات تخم‌مرغ از کرمان به خارج از کشور

صادرات تخم‌مرغ از کرمان به خارج از کشور
مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: در آینده‌ نزدیک تخم‌مرغ از استان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
حسین رشیدی بیان کرد: با بهره‌برداری از واحد ۴۵۰ هزار قطعه‌ای یکی از شرکت‌های تولیدکننده تخم‌مرغ پیش‌بینی می‌شود سالانه ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ وارد چرخه مصرف شود که با تحقق این امر، در نیل به شعار سال جهش تولید و پیشرفت استان گام‌های موثر بر داشته خواهد شد.
رشیدی ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفاظت و صیانت از سرمایه دامی است و از آنجا که دومین اقتصاد بزرگ کشور پس از نفت، صنعت دام و طیور است، حفاظت از این سرمایه بزرگ در حفظ و ارتقای اقتصاد کشور حائز اهمیت ویژه است.
وی اظهار کرد: طی سال ۹۸ با رعایت کامل مسائل قرنطینه‌ای و امنیت زیستی و نیز همکاری و هماهنگی بین بخشی از شیوع و بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان پیشگیری کرده‌ایم.
مینا قاضی زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: در صورت صادرات این محصول، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل با انجام نمونه‌برداری و آزمایشات لازم بر اساس قوانین کشور مقصد، سلامت این محصول را تایید خواهند کرد.
در احداث فاز سوم یکی از شرکت‌های تولیدکننده تخم‌مرغ که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، سعی شده از نیروهای بومی منطقه نگار و بهرامجرد استفاده شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com