صادرات تخم‌مرغ از شهر قم به کشورهای قطر، عراق و عمان

صادرات تخم‌مرغ از شهر قم به کشورهای قطر، عراق و عمان
رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان قم، با بیان این که تخم مرغ قم علاوه بر شهرهای مختلف ایران به کشورهای همسایه هم صادر می شود، گفت: در سال ۹۸، بیش از ۱۵۰۰ تن و در دو ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۵۰۰ تن تخم مرغ از شهر قم به کشورهای قطر، عراق و عمان صادر شده است.

عباس پورمیدانی، اظهار داشت: بمناسبت فرارسیدن هفته جهاد و کشاورزی، ۳۲ طرح در بخش های کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که برای بیش از ۵۰۰ تن  ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت.
وی با بیان این که این طرح‌ها درحوزه‌های مختلف کشاورزی همچون تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی، خوراک دام،‌ انتقال آب، سامانه‌های نوین آبیاری،‌ دامپروری،‌ پرورش اسب و احداث گلخانه است، گفت: مراسم بهره‌برداری از آن‌ها به‌صورت مشترک هفته آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: در زمینه محصولات دامی و شیلات نیز شاهد رشد تولید استان هستیم به‌نحوی‌که سال گذشته حدود ۸۰ هزار تن تخم‌مرغ و یکهزار و ۷۰۰ تن انواع شیلات درقم تولید و حتی به بازارهای بین‌المللی صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین به یکهزار و ۹۵۱ واحد فعال در بخش‌کشاورزی استان نیز در اثر کرونا مبلغ ۹۲۲ میلیارد ریال خسارت وارد شد که بیشتر در اثر کاهش مصرف و تحت تاثیر قرار گرفتن بازار فروش محصول‌ها بوده‌است.
وی افزود: در همین رابطه تلاش شد با خرید ۳۵۰ تن مرغ باقیمت رسمی از بهره‌برداران استان از ضرر و زیان بیشتر آنان در اثر کاهش فروش و افت قیمت جلوگیری شود که این اقدام تامین پایدار گوشت مرغ برای مصرف همشهریان در ماه‌های آینده را نیز در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای تحقق مطلوب راهبرد جهش تولید در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی طی سال جاری، تاکید کرد:  سال گذشته نیز سازمان جهاد کشاورزی قم در بحث ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان با ۹۷ درصد تحقق اهداف و برنامه‌ها رتبه برتر را کسب کرد و در بین ۳۲ استان کشور نیز این سازمان با امتیاز ۱۹۴ به مقام نخست رسید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com