صادرات تخم مرغ نطفه دار از استان اردبیل صد درصد افزایش یافت

صادرات تخم مرغ نطفه دار از استان اردبیل صد درصد افزایش یافت
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: صادرات تخم مرغ نطفه دار از استان اردبیل امسال بیش از دو برابر افزایش یافت .
دکتر صادق صالحی افزود: امسال تاکنون هفت میلیون و 386 هزار و 680 عدد تخم مرغ نطفه دار به کشورهای آذربایجان، افغانستان، عراق و ازبکستان صادر شده است در حالی که در 9 ماهه پارسال فقط سه میلیون و 305 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار از استان صادر شده بود.
وی اظهار کرد: در نه ماهه پارسال یک میلیون و 836 هزار کیلو گرم پا و پنجه مرغ از استان اردبیل به کشور ویتنام صادارت شده بود ولی امسال در همین مدت 2 میلیون و 266 هزار کیلو گرم صادرات داشته ایم.
وی همچنین صادارت جوجه یک روزه را امسال در همین مدت 2 میلیون و 768 هزار و 500 قطعه و پارسال 2 میلیون و 473 هزار و 500 قطعه به کشورههای ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان عنوان کرد.
صالحی با اشاره به این که شرایط برای صادرات فراورده های دامی از استان تسهیل شده است افزود: استان اردبیل یکی از قطب های تامین کننده گوشت قرمز در کشور است ولی متاسفانه به علت فقدان سرمایه گذاری ، دام به صورت زنده از استان خارج می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل و برنامه ریزی انجام شده امیدواریم خروج دام از استان رفته رفته کاهش یافته و گوشت استحصالی از استان خارج شود تا با انجام این کار شاهد اشتغال زایی و رونق اقتصادی در استان باشیم.
وی بیان کرد: نظارت همه جانبه ای در کشتارگاه های صنتعی و سنتی استان اردبیل وجود دارد تا فرآورده های دامی به طور سالم به دست مصرف کنندگان این محصول برسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com