صادرات بی‌رویه علت افزایش قیمت تخم مرغ

صادرات بی‌رویه علت افزایش قیمت تخم مرغ
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: به علت صادرات بی‌رویه تخم مرغ به خارج از کشور این محصول در چند روز اخیر گران شده است.
جواد عاشوری با بیان اینکه مرغ گرم امروز در بازار همدان برای مصرف‌کننده هر کیلوگرم 6 هزار و 500 تومان بود اظهار کرد: مرغ منجمد دولتی هر کیلوگرم 4 هزار و 850 تومان و مرغ منجمد به نرخ بازار آزاد کیلویی 5 هزار و 800 تومان است.
وی ادامه داد: روزانه به طور متوسط  20 الی 30 تن مرغ در بازار همدان توزیع و به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با اشاره به اینکه در ظرف چند روز گذشته قیمت تخم مرغ از دانه‌ای 300 تومان به 350 تومان افزایش یافته است تصریح کرد: علت گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر به خاطر صادرات بی‌رویه تخم مرغ از اقصی نقاط کشور به خارج است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مصرف تخم مرغ در قنادی‌ها، خشکه‌پزی‌ها و مصارف خانگی و فست‌فودها است، روزانه بیش از 40 تن تخم مرغ در سطح استان که نیمی از این مقدار تخم مرغ مصرفی در شهر همدان مصرف می‌شود.
عاشوری افزود: گرانی تخم مرغ در روزهای اخیر بر روند فروش این محصول تأثیر منفی داشته است.
وی در ادامه با بیان اینکه در نیمه اول سال بیشتر ماهی قزل‌آلا مصرف می‌شود ابراز داشت: در نیمه دوم سال نیز انواع ماهی‌های جنوب دریایی و انواع ماهی‌های پرورشی شمال مصرف می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان در پایان اذعان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا در بازار همدان 8 هزار و 500 تومان است و به طور متوسط روزانه دو تن ماهی در بازار همدان توزیع و به فروش می‌رسد.

 
نظرات شما
  •  

    عضو هیعت مدیره تعاونی تخم گذار اصفهان گفت : ۹۲/۰۶/۱۴

    اول اینکه این آقا رییس اتحادیه مرغ و ماهیه چه ربطی داره به تخم مرغ دوم اینکه علت بالا رفتن قیمت تخم مرغ قیمت بالای ذرت و سویاست که حدود 20 روزه که مرغدار باید از بازار سیاه خرید کنه همین دیروز خود من ذرت خریدم 1300 تومن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com