صادرات بیش از ۳ هزار قطعه شتر مرغ از شهرستان دامغان

صادرات بیش از ۳ هزار قطعه شتر مرغ از شهرستان دامغان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دامغان از صادرات بیش از سه هزار قطعه شتر مرغ پرورش یافته در این شهرستان در طول سال‌جاری به خارج از کشور خبر داد.
علی اصغر جلالوند اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصادی و بر اساس قرار داد منعقد شده بین کشور عراق و "شرکت منتخب پویندگان ره " پرورش دهنده شتر مرغ در دامغان، امسال سه هزار قطعه جوجه شتر‌مرغ هفت روزه به ارزش 120 هزار دلار در طی 12 مرحله به این کشور صادر می شود.
وی خاطر‌نشان کرد: در مرحله نخست از صدور، 250 قطعه جوجه شتر مرغ به ارزش 10 هزار دلار امروز بارگیری و پس از نمونه برداری، واکسیناسیون و کسب مجوز از اداره قرنطینه و شبکه دامپزشکی و گمرک تهران از طریق فرودگاه مهر آباد به صورت هوایی به کشور عراق صادر می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دامغان تصریح کرد: شتر مرغ هایی که صادر می‌شوند از نژاد کانادایی و گوشتی بوده که پس از پرورش ، وزن این حیوانات به 120 کیلوگرم می رسد.
جلالوند یادآور شد: سالانه شش هزار قطعه شتر مرغ در مزرعه پرورش شتر مرغ دامغان واقع در 15 کیلومتری محور دامغان به شاهرود با تلاش شرکت منتخب پویندگان ره تنها شرکت پرورش دهنده شتر‌مرغ در سطحی بسیار گسترده در شرق استان سمنان تولید و پرورش داده می شود.

 
کلمات کلیدی صادرات شترمرغ شترمرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com