صادرات 427 تن فرآورده خام دامی به کشورهای خارجی

صادرات 427 تن فرآورده خام دامی به کشورهای خارجی
مدیرکل دامپزشکی استان البرز از صادرات 427 تن فرآورده‌های خام دامی از این استان به خارج از کشور طی مهرماه سال جاری خبر داد.
علی‌اصغر یرایی‌نژاد با اشاره به فعالیت بخش صادراتی اداره قرنطینه این اداره‌کل گفت: از سوی این اداره‌کل، 19 مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت صادرات 426 تن تخم‌مرغ خوراکی به کشور عراق صادر شده است.
وی افزود: همچنین در این زمینه سه مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت صادرات 900 کیلوگرم شاه‌میگو به کشور آلمان صادر شده است.
صدور چهار گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای
مدیرکل دامپزشکی استان البرز از صدور یک مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت صادرات سه‌هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه همچنین یک مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت صادرات 31 هزار قطعه پولت تخم‌گذار تجاری به کشور ترکمنستان صادر شده است.
یرایی‌نژاد به صدور چهار مورد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای جهت صادرات پنج قلاده سگ به کشورهای ترکیه، قزاقستان، اسپانیا، مالزی نیز اشاره کرد.
تولید چهارهزار تن گوشت مرغ و گوشت قرمز در کشتارگاه‌های البرز
این مقام مسئول با اشاره به تولید چهارهزار تن گوشت مرغ و گوشت قرمز در کشتارگاه‌های این استان ادامه داد: طی مهرماه سال جاری حدود سه‌هزار و 550 تن گوشت مرغ و 490 تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های سطح استان البرز تولید شده است.
40 تن انواع فرآورده‌های دامی در البرز معدوم شد
وی تصریح کرد: در این راستا حدود 40 تن انواع فرآورده‌های دامی (خوراکی) به‌دلیل آلودگی‌های میکروبی معدوم شده است.
یرایی‌نژاد یادآور شد: طی مهرماه سال جاری تعداد یک میلیون و 780 هزار قطعه مرغ و 14 هزار رأس دام در کشتارگاه‌های این استان کشتار شده است.
7600 بار از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید شد
مدیرکل دامپزشکی استان البرز به انجام هفت‌هزار و 600 بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طی مدت مذکور حدود 40 تن از فرآورده‌های خام دامی ضبط شده به‌دلیل آلودگی‌های میکروبی در مراحل مختلف تولید معدوم شده که از این مقدار 32 تن پای مرغ صادراتی بوده است.
وی تأکید کرد: طی این مدت بازرسان بهداشت 40 واحد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند که از این تعداد پنج واحد متخلف پلمپ شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com