صادرات 298 هزارتن انواع فرآورده های لبنی در 5 ماهه نخست امسال

صادرات 298 هزارتن انواع فرآورده های لبنی در 5 ماهه نخست امسال
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت : میزان صادرات فرآورده های لبنی در دوره پنج ماهه 95 به رقم 298 هزار تن رسید و انتظار می رود این رقم امسال به بیش از 600 هزار تن برسد .

حسن رکنی درحاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به خبرنگاران اظهار داشت: بازار روسیه فرصتی است پیش روی صادرکنندگان ایرانی و صادرات یکهزار تن شیرخشک به این کشور نهایی شد.
وی افزود: نخستین محموله شیرخشک ایران حدود دو ماه پیش به روسیه صادر شده بود و بقیه نیز طبق قرارداد بین دو کشور صادر خواهد شد.
به گفته این مقام مسوول یکی از تجارایرانی موضوع درخواست واردات انواع پنیر از روسیه را مطرح کرده، درحالی که ایران توانایی تولید پنیرهای متنوع را دارد و نیازی به واردات از روسیه نیست.
معاون وزیرجهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مبلغ دو هزار میلیارد ریال طی توافق های صورت گرفته به عنوان مشوق صادراتی در اختیار صادر کنندگان قرار خواهد گرفت که این مبلغ برای محصولات مختلف تفاوت دارد به صورتی که برای صادرات ماست و دوغ مشوق صادرات پیش بینی نمی شود، اما برای پنیر و شیر خشک با توجه به این که حجم مصرفی شیر در روسیه متفاوت است یارانه نیز متفاوت است.

گسترش بازارهای هدف لبنیات
این مقام مسئول گفت: اکنون بیش از 30 کشور جهان در شمار وارد کنندگان فرآورده های لبنی ایران جای گرفته اند و افزود: سال گذشته 597 هزار تن انواع محصول لبنی کشورمان به بازارهای هدف صادر شده و انتظار می رود این بازارها گسترش یابد.

تراز مثبت بخش دام و طیور
معاون وزیرجهاد کشاورزی اضافه کرد: تراز کلی بخش دام وطیور در 5 ماه اول امسال 267 میلیون 498 هزار دلار بوده که باعث مثبت شدن تراز تجاری این بخش شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com