صادارت 5/5 هزار تُن خوراک دام و طیور مهاباد

صادارت 5/5 هزار تُن خوراک دام و طیور مهاباد
تصویر:عکس از ایرنا
مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: امسال پنج هزار و 500 تن انواع خوراک دام و طیور از این شهرستان به مقصد کشور عراق صادر شد.
بایزید حسن پور افزود: این مقدار خوراک دام و طیور که مازاد بر مصرف واحدهای پرورش دام و طیور این شهرستان بود، از طریق چند محموله به اقلیم کردستان عراق صادر شد.
وی اضافه کرد: 2 واحد تولید خوراک دام و طیور در مهاباد مجوز فعالیت دارد که تولید روزانه آنها در مجموع بیش از 320 تُن است.
حسن پور با اشاره به فعالیت 87 واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان، گفت: ظرفیت اسمی این واحدها در مجموع 2 میلیون و 16 هزار قطعه در هر دوره است و هر واحد در طی 2 تا سه دوره در سال اقدام به جوجه ریزی می کند.
وی افزود: علاوه بر واحدهای مرغداری گوشتی، هفت واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 169 هزار قطعه، هشت واحد مرغ مادر با 317 هزار و 600 قطعه و 2 کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 35 میلیون و 860 هزار قطعه در این شهرستان فعالیت می کند.
حسن پور اضافه کرد: یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی نیز در این شهرستان در حال ساخت و تجهیز است که هم اکنون از 98 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: هم اکنون مهاباد با توجه به وضعیت آب و هوا و وجود زنجیره تولید از جوجه یک روزه تا واحد کشتارگاه دام و طیور به یکی از قطب های مهم تولید گوشت سفید تبدیل شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان های پیش رو در منطقه به شمار می رود.
شرایط مناسب اقلیمی، وجود بازار مصرف داخلی و خارجی فرآوردهای دامی، برخورداریاز مهارت و تکیه بر اصول علمی و تکنولوژی در مراحل تولید تا کشتار، حمایت های جهاد کشاورزی از مرغداران و سودآوری مناسب فعالیت در این بخش باعث شده است که مهاباد به یکی از قطب های تولید مرغ گوشتی در منطقه تبدیل شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com