شیوع گسترده آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا

شیوع گسترده آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا
در پی شیوع بسیار سریع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا، مقامات ایالت آیووای این کشور شرایط اضطراری اعلام کرده و میلیون‌ها قطعه مرغ و بوقلمون در این کشور در معرض معدوم شدن قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بیماری آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا به سرعت در حال گسترش است به گونه ای که میلیون ها قطعه از پرندگان صنعت پرورش مرغ و بوقلمون و همچنین تولید تخم مرغ در این کشور در معرض کشتار و معدوم شدن قرار گرفته اند.
به گزارش دویچه وله، شیوع آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا به حدی بوده است که در ایالت آیووای این کشور به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده مرغ، تخم مرغ و بوقلمون در آمریکا، وضعیت اضطراری اعلام شده است.
به گزارش ای بی سی نیوز، پیشتر نیز شرکت تولید گوشت پرندگان هورمل از وضعیت نگران کننده مزارع پرورش پرندگان آمریکا در زمینه شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان خبر داده بود.
شرکت هورمل که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان گوشت پرنده در آمریکا است اعلام کرده است در حال حاضر در زمینه تأمین گوشت بوقلمون در آمریکا با مشکل جدی مواجه است.
شرکت تولید کننده گوشت بوقلمون جینی-او آمریکا نیز اعلام کرده است که حجم قابل توجهی از مزارع تولیدی این شرکت با مشکل شیوع آنفلوآنزای پرندگان مواجه شده اند.
بر اساس گزارش منابع رسمی در حال حاضر وجود این ویروس کشنده در 6 ایالت آمریکا تأیید شده است و همه پرندگان مزارعی که این ویروس در آنها یافت شده است کشتار شده و این مزارع برای پاکسازی کامل بسته شده‌اند.
ایالت آیوا سومین ایالت آمریکاست که در زمینه شیوع بیماری پرندگان طی هفته های گذشته در آن اعلام شرایط اضطراری شده است.
این اعلام هشدار می تواند به معدوم شدن حدود 21 میلیون قطعه مرغ و بوقلمون در این ایالت منجر شود.
در صورتی که این تعداد از پرندگان در آمریکا کشتار و معدوم شوند، شرایط کنونی به بدترین شیوع بیماری پرندگان در این کشور تبدیل خواهد شد و تعداد پرندگان معدوم شده از 17 میلیون قطعه نابود شده در سال های 1983 و 1984 در شمال شرق این کشور نیز فراتر خواهد رفت.
بنا به اعلام هورمل، تا کنون 2.3 میلیون قطعه بوقلمون این کشور در معرض آنفلوآنزای پرندگان قرار گرفته و تا کنون یا معدوم شده و یا در حال معدوم شدن هستند.
بیشتر ایالت های مینه‌سوتا و ویسکانسین آمریکا در ماه گذشته میلادی نیز به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان اعلام شرایط اضطراری کرده بودند.
به نظر می رسد شرایط اضطراری اعلام شده در ایالت آیووا تا پایان ماه جاری تداوم پیدا کند.
بر اساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا در حال حاضر 5.3 میلیون قطعه مرغ تخمگذار نیز در ایالت آیوای این کشور در معرض ابتلا به ویروس آنفلوآنزای پرندگان قرار گرفته اند که معادل 10 درصد کل مرغ تخمگذار این کشور محسوب می شوند.
شیوع این بیماری نه تنها به صنعت مرغ و بخش تأمین نیاز داخل آمریکا در زمینه تخم مرغ ‌و گوشت مرغ و بوقلمون به شدت آسیب وارد خواهد کرد بلکه به بخش صادرات این کشور در زمینه طیور نیز آسیب جدی خواهد زد.
در حال حاضر و از زمان آغاز شیوع آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا در ماه دسامبر، ده کشور اصلی وارد کننده گوشت پرندگان و محصولات مرتبط از آمریکا،  واردات این محصولات را یا به طور کامل متوقف کرده  و یا محدود کرده اند.
بر همین اساس این ده کشور که حدود 66 درصد از کل صادرات محصولات مربوط به بخش طیور آمریکا را به خود اختصاص داده اند در سال 2014 معادل 5.5 میلیارد دلار از این کشور واردات داشته اند.
از این ده کشور چین، کره جنوبی، و آنگولا به طور کامل واردات مرغ و بوقلمون خود از آمریکا را متوقف کرده و مکزیک، کانادا، گواتمالا، هنگ کنگ، کوبا و تایوان نیز محدودیت هایی را در واردات این محصولات از آمریکا اعمال کرده اند.
روسیه نیز پیشتر به طور کلی واردات محصولات دامی و کشاورزی را از آمریکا تحریم کرده بود.
کارشناسان اعلام کرده اند این ویروس توسط پرندگان وحشی مهاجر به این کشور منتقل شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com