شیوع 30 درصدی سالمونلا در فروشگاه های مرغ و جوجه روسیه

شیوع 30 درصدی سالمونلا در فروشگاه های مرغ و جوجه روسیه

محققین روسی و امریکایی در نسخه اخیر مجله " سلامت غذایی " تحقیق و پژوهشی چاپ کرده اند . این محققین تخمین می زنند که شیوع سالمونلا در گوشت مرغ فروشگاههای روسیه در حدود 5 / 31 درصد است .

این تحقیق توسط دانشگاه جورجیا ، وزارت کشاورزی ایالات متحد ، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان روسیه ، مرکز تعیین کیفیت و استاندارد سازی دارو و خوراک دامی روسیه ، و آزمایشگاه بین المللی دامی Leningrad در سن پترزبورگ انجام شد .

نحوه انجام

تعداد 698 قطعه مرغ گوشتی از سه منطقه مختلف در روسیه جمع آوری شد : مرکزی (مسکو) منطقه شمال غربی ( سن پترزبورگ) و منطقه جنوبی ( کراسنودار ) این جمع آوری از منطقه های مختلف به این منظور صورت گرفت تا ویژگی های هر بخش و یا هر شهر و همچنین میزان دمای نگهداری (برای مرغ منجمد) در هر فروشگاه و خرده فروشی را نشان میدهد.

این آزمایش به شیوه شست و شوی کامل لاشه و به منظور وجود سالمونلا انجام گرفت .

نتایج آزمایش

شیوع کلی سالمونلا 5 / 31 درصد بود . اما به لحاظ منطقه این شیوع سالمونلا تفاوت داشت به این صورت که در مسکو 3 / 29 درصد ، سنپترزبورگ 5 / 38 درصد ، در کراسنودار 8 / 23 درصد بود و به لحاظ خرده فروشی در سوپر مارکت های بزرگ تعداد 8 / 28 درصد ، در سوپر مارکت ها ( بخشی از فروشگاه های زنجیره ای ) 9 / 31 در صد ، در سوپر مارکت های مستقل 3 / 44 درصد ، در تره بارها 6 / 26 در صد ، به لحاظ شرکت های مرغداری ، در شرکت های تلفیقی مرغداری 3 / 34 درصد و شرکت های غیر تلفیقی مرغداری 9 / 22 درصد .

با افرایش و ارتقاء استراتژی و خط مش هایی نظیر زراعت صحیح و تکنیک های مدیریتی ، شیوع سالمونلا گوشت پرندگان کاهش می یابد و در نتیجه سلامت فراورده های مرغ و جوجه نیز بالا می رود.

 

 
کلمات کلیدی سالمونلا گوشت گوشت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com