شیر مدارس بازهم آب رفت

شیر مدارس بازهم آب رفت
توزیع شیر در مدارس هر سال با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌روست.
امسال هم با تأمین‌نشدن بموقع اعتبار مورد نیاز، توزیع شیر از بهمن‌ماه آغاز شد و تا اسفند‌ماه ادامه پیدا کرد. درحالی‌که سال تحصیلی گذشته در تهران 56نوبت و میانگین کشوری 55نوبت شیر توزیع شد، امسال این عدد در تهران به 25نوبت رسیده است که احتمالا میانگین کشوری از این هم کمتر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره توزیع شیر در مدارس شهر تهران به خبرگزاری فارس گفت: «شیر مدارس قبل از عید به تعداد وعده‌های داده شده توزیع شد و بعد از عید به‌دلیل برخی معذوریت‌ها سهمیه‌ای تخصیص پیدا نکرد و تعهدات ما در حد همان توزیع شیر قبل از عید بود.»
علیرضا کمره‌ای، پیش از این گفته بود که از 4بهمن تا پایان اسفند95، 25نوبت شیر در مدارس شهر تهران توزیع خواهدشد. نکته مهم اینکه در برخی مناطق شهر تهران تعداد نوبت‌های توزیع شیر در مدارس کمتر از 25نوبت بوده است.

فقط در بهمن تا اسفند95
ماجرای توزیع شیر در مدارس امسال اندکی پیچیده‌تر بود و با وجود وعده‌های مکرر مسئولان و افزایش روزهای تعطیلی مدارس به‌علت آلودگی هوا، بیش از سال‌های پیشین با تأخیر آغاز شد. دبیر ملی کمیته شیر وزارت آموزش و پرورش 4بهمن95 در مراسم افتتاح طرح توزیع شیر در مدارس شهر تهران گفت: «اگر 70نوبت شیر توزیع شود، در سال 14لیتر شیر خواهد شد.»
محمد جعفرآبادی درخصوص توزیع شیر در مدارس کشور توضیح داد: «سال گذشته [سال‌تحصیلی 95-94] در تهران 56نوبت شیر توزیع شد و میانگین توزیع شیر در مدارس کشور نیز 55 نوبت بود.»
در مراسم نمادین توزیع شیر در مدارس تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز وعده داد که با تأمین اعتبار توزیع شیر مدارس ادامه داشته باشد. علیرضا کمره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس تهران از 4بهمن95 شروع شده، افزود: «تاکنون اعتبار و تعداد وعده توزیع شیر در مدارس تهران برای سال آینده تعیین نشده که درصورت تأمین اعتبار این روند ادامه خواهد داشت.»
توزیع شیر در مدارس البته همیشه دیر آغاز شده و زود به پایان رسیده، امسال اما این رکورد از هر دو سو شکسته شده است. البته مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی از تأمین بودجه طرح توزیع شیر در مدارس خبر دادند. علی‌اصغر فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش 12مهر95 در این‌باره گفت: «بودجه امسال شیر مدارس 600میلیارد تومان است که مبلغ 450میلیارد آن از بودجه هدفمندی یارانه‌ها و 150میلیارد آن نیز از بودجه آموزش و پرورش است.»
او همچنین از توزیع 70نوبت شیر در مدارس در سال تحصیلی جاری [96-95] خبر داد. این وعده‌ها اما محقق نشد گویا مسئولان این حوزه ترجیح دادند به جای بیشترشدن بدهی‌هایشان به کارخانه‌های تولیدکننده، شیر توزیع شیر را زودتر از همیشه به روی دانش‌آموزان ببندند.
این بماند که در مدارس برخی مناطق تهران نیز چند نوبت شیر یکجا به دانش‌آموزان تحویل داده شد که با فلسفه توزیع روزانه شیر بین دانش‌آموزان مغایرت داشت. همچنین در برخی مدارس کشور شیر توزیع شده موجب مسمومیت برخی دانش‌آموزان شد. آمار مسمومیت با شیر امسال کاهش داشت، زیرا تعداد نوبت‌های توزیع شیر نسبت به سال گذشته کمتر بود و به اصطلاح به شیر مدارس آب بستند. آیا سال آینده تحصیلی هم شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود یا اینکه مسئولان چاره‌ای خواهند اندیشید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com