شکل گیری کشتارگاههای صنعتی مستلزم تعطیلی کشتارگاههای سنتی است

شکل گیری کشتارگاههای صنعتی مستلزم تعطیلی کشتارگاههای سنتی است
دکتر هادی تبرائی اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی بهداشتی کشتارگاههای دام در سازمان دام پزشکی کشور از سال 68 آغاز و در سطح استانها تشکیل ستاد ساماندهی کشتارگاههای دام در ادرات کل دام پزشکی در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: هدف گزاری این طرح بر مبنای شکل گیری کشتارگاههای صنعتی در سطح کشور بود تا چند منطقه را پوشش دهند.
وی اعلام کرد: در همین راستا طی دو دهه اخیر از 700 کشتارگاه در سطح کشور تنها 366 کشتارگاه به صنعتی تبدیل شده اند.
این مسئول در ادامه با تاکید بر این نکته که احداث و راه اندازی کشتارگاههای صنعتی مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اذعان داشت: در صورتیکه احداث این کشتارگاهها توجیه اقتصادی نداشته باشد، بخش خصوصی سرمایه گذاری نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: در صورتیکه استانداریها و شهرداریها در خصوص تعطیلی کشتارگاههای سنتی که متعلق به شهرداریها هستند، اقدام نکنند بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری برای احداث و راه اندازی کشتارگاه صنعتی نخواهد داشت.
افزون بر این، وی یادآور شد: در راستای بازدیدی که از کشتارگاه صنعتی نیمه تجهیز بجنورد صورت گرفت، معتقدم در صورتیکه تجهیز کامل این کشتارگاه در زمینه های تعبیه سیستم تصفیه فاضلاب، سیستم تبدیل ضایعات، سردخانه صورت نگیرد و از این کشتارگاه حمایت نشود، این پروژه نیز به کشتارگاه سنتی تبدیل می شود.
دکتر تبرائی همچنین افزود: استاندار خراسان شمالی و شهرداری شهرستان بجنورد در زمینه حمایت از تجهیز و توسعه این کشتارگاه همچنین تعیین تکلیف هشت کشتارگاه سنتی استان اقدام کنند.
وی در خاتمه اعلام کرد: 222 کشتارگاه صنعتی طیور در سطح کشور، فعالیت دارند که در حال حاضر تمامی کشتار طیور به صورت صنعتی در حال انجام است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com