شکست رکورد خرید تضمینی گندم

شکست رکورد خرید تضمینی گندم
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۹ و نیم میلیون تن گذشته است و رکورد سال گذشته را زده است درحالی که میزان بارندگی در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.
بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده ایران سالانه 35 میلیارد متر مکعب آب مجازی در قالب واردات کالاهای وارداتی به کشور وارد میکند که شامل محصولات کشاورزی نیز است.
وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم از مرز 9و نیم میلیون تن گذشته است و رکورد سال گذشته را زده است درحالی که میزان بارندگی در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بر اساس پژوهش های جهانی سهم بهره وری آب در ایران 34 درصد است و مابقی به بذر، تغذیه خاک، مبارزه با بیماری ها و آفات مدیریت بهره برداری و داشت و برداشت برمی گردد.
وی در ادامه استفاده از آب شیرین کشاورزی در بندر عباس را فاجعه دانست و گفت: اگر آب شیرین بخش کشاورزی در مناطق ساحلی مانند بندر عباس برای صنایع استفاده شود فاجعه و خیانت است.
وی افزود: وزارت نیرو و سایر مسولان نباید اجازه دهند که در 100 کیلومتری دریا صنایع از آب شیرین برای تولیدات استفاده کنند.
وی در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه قیمت پلی اتیلن در مقایسه با سال قبل 160 درصد افزایش یافته و هزینه های اجرای آبیاری تحت فشار را بالا برده است گفت: ما به دنبال تهیه این محصولات از بورس هستیم اما پتروشیمی ها به حرف کسی گوش نمی‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com