شهرداری‌ها گام جدی برای کشتارگاه‌های تحت تملک خود برنداشته‌اند

شهرداری‌ها گام جدی برای کشتارگاه‌های تحت تملک خود برنداشته‌اند

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: شهرداری‌ها گام جدی برای ساماندهی کشتارگاه‌های تحت تملک خود برنداشته‌اند.
شهرام دیلمقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در آذربایجان غربی تملک کشتارگاه‌های دامی جو کشتارگاه دامی مهاباد با شهرداری‌ها است که تمام این کشتارگاه‌ها سنتی هستند.
وی با اشاره به اینکه دامپزشکی آذربایجان غربی در ارتباط با ساماندهی کشتارگاه‌های دامی طرح‌هایی قابل اجرا دارد، تصریح کرد: متاسفانه شهرداری‌ها اهتمام جدی برای ساماندهی این کشتارگاه‌ها ندارند.
این مقام مسئول افزود: در صورت موافقت شهرداری‌ها طرح تداوم ساماندهی بهداشتی کشتارگاه‌های صنعتی تحت تملک شهرداری‌ها توسط دامپزشکی استان اجرا می‌شود.
دیلمقانی در ادامه به نقش تاثیرگذار اداره کل دامپزشکی بر تولید فرآورده‌های خامی به ویژه گوشت، اضافه کرد: قبل از انتقال دام به کشتارگاه برای اطمینان از فقدان بیماری عفونی و انگلی در دام، معاینه بهداشتی توسط دامپزشک مجرب به عمل می‌آید تا در صورت تردید در مورد بیماری حیوان از چرخه تولید حذف شود.
وی اظهار داشت: با توجه به این موضوع که کشور ما اسلامی بوده و طبق آموزه‌های دینی گوشت تولیدی بدون رعایت موازین شرعی را حرام و غیرقابل مصرف تلقی می‌کنیم در این راستا از حضور روحانیون برای انجام ذبح شرعی استفاده می‌شود.
این مقام مسئول تعداد دام ذبح شده در استان را به صورت میانگین در هر سال 140 هزار راس ذکر کرد و گفت: از این تعداد 50 تن گوشت استحصالی به خاطر بیماری‌های انگلی و عفونی از چرخه گوشت مورد نیاز خارج می‌شود و 30 تن نیز در مرکز عرضه به خاطر منقضی شدن تاریخ مصرف و بروز تخلف از چرخه مصرف خارج می‌شود.

 
کلمات کلیدی ساماندهی کشتارگاه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com